...när mamma är pinsam i parkeringshus...

 Det börjar med att mamman får ett mail en fredag att hennes barn är hjärtligt välkommen på aktiviteten som hon anmält sitt barn till.
 
Mamman:
 
 
Vad var det nu för gratisaktivitet hon hade anmält sitt barn till?
Var?
När?
 
Mamman får maila tillbaka:
Hej! Ursäkta men vem är du, vad har jag anmält mitt barn till och när?
 

 
Den något undrande personen på andra sidan mailet svarar att mamman har anmält sitt barn till film-animering på Kulturskolan i Malmö på måndagen.
 
Just det ja...
 
På måndagen är mamman lika planerad som alltid. Hon försöker jobba, ha Teams-möte och köra sitt barn till Malmö. Samtidigt.
Sedan kommer den ansvarsfulla modern på att barnet kanske bör ha mat innan hon dumpas i Malmö. Circle K är bra mat.
 
Kommer in i Malmö, kör in i ett mörkt P-hus i centrum som man aldrig hört talas om men som verkar ligga på hyfsat avstånd. Super, fortfarande inte jättesena!
Kör in genom bomarna genom att dra kortet
 
Hittar inte uppgången från garaget. Går runt runt runt i parkeringshuset.

MAMMA, DETTA ÄR PINSAMT. HUR MÅNGA VARV SKA VI GÅ?
 
Det blev tre varv innan de hittade en hiss som gick uppåt.
Barnet är rädd för mörka hissar efter hon fastnat i en som tre-åring när mamman tappat bort henne. Snabb hobby-KBT-behandling genomförs på plats i ett garage i centrala Malmö.
 
I hissen finns en skylt:
GLÖM INTE P-BILJETTEN ANNARS KOMMER NI INTE IN I P-HUSET
 
Mamma springer ut till en automat och försöker få ut en biljett,
Checkar ut istället.
OOPS
 
Mamman tänker smart:
"Om jag går till platsen där vi körde in bilen måste jag kunna checka in igen."

Springer över hela P-huset ett varv till.
MAMMA, DETTA ÄR PIIIINSAMT
 
Jaja
 
Ställer mig, eller jag menar den helt okända mamman ställer sig utanför inkörs-bomarna och trycker in kortet. Såklart kommer det en bil  som vill köra in. Det går inte för där står en liten förvirrad mamma i vägen.
 
Automaten informerar mamman:
"Du är ingen bil"
 
Nähä... fasen också....
 
Mamman trycker på telefonknappen.
En röst ekar i hela P-huset
"Aimo- parking hur kan jag hjälpa till"

Så står mamman och pratar så ett helt P-hus hör att hon är dum i huvudet samtidigt som en irriterad bil  väntandes undrar varför den lilla mamman blockerar vägen och tror att hon är en bil.
 

 
Nåja, det löste sig tillslut och barnet till den pinsamma mamman kom till sin aktivitet. Här är resultatet.
 
 
 
En gång lovade jag mig själv att aldrig bli så där pinsam som alla vuxna.
Jag har blivit det och beyond.
 
Det roliga är att det bekommer mig inte. Jag bara undrar hur det blev så.
Det är nog också pinsamt.
 
 

Kommentera inlägget här :