...Glad Fettisdag...

Jag är nog katolik i blodet.
Jag älskar att fira.
Jag vill gärna fira allt; namnsdagar, religiösa högtider (vilken religion är ovvktigt), födelsedagar, första semesterdagen, sista semesterdagen, att det är onsdag, att det är måndag, att det är Melodifestival, att livet är skönt.  Letar man tillräckligt så finns det alltid något att fira.
Idag firar vi fastlagsbullen, eller semlan som ni säger högre upp i landet.
Eller.
Egentligen trycker vi ju i oss semlor idag för vi ska fasta fram tills påsk. Det vill säga att vi idag firar att vi inte ska äta på en månad. 
Men, det fina med 2019 är att man faktiskt kan välja vad man vill fira. Semlor är fina grejer. Fasta... all respek till alla som fastar men efter 15 år som elitgymnast tänker jag att jag gjort min del av fastande i livet 😉

Så idag blir det minst två semlor.
Minst.

Barnet passade också på att klä ut sig till clown imorse. För det är ju ändå fettisdagen och varför inte ?

Ha en underbar tisdag!
Taggar: fasta, fest, fettisdag, fira, högtider, kalas, semla, semlor;

Kommentera inlägget här :