...idag uppmärksammar vi...

En stor del i mina egna livsval för att ge mig själv samma möjligheter som killarna runt omkring är valet att inte göra mig beroende av någon överhuvudtaget.
Målet är att om jag en dag står där helt själv så ska jag klara mig och ändå ha ett bra liv. För mig är det frihet - att veta att jag klarar mig själv.
Alltid.
Det gäller både ekonomiskt, emotionellt och alla andra plan som finns i ett liv.
Jag ansvarar för mig och mitt barn.
Jag är tacksam över alla människor i min närhet som gör saker lättare men jag är inte beroende av dem. Men självklart är jag inte naiv - saker kan hända. Saken kan förändras men det gäller att bädda sängen så bra man bara kan, för att landa så mjukt som möjligt om man skulle falla.
Men att medvetet göra val som sätter mig i beroendeställning till andra.
Nej tack
 
Men alla har inte heller möjlighet att göra dessa val, av olika anledningar, därför väljer jag idag att ge min internationella kvinnodagspresent till Stadsmissionen
 
 
 
Imorgon firar vi Internationella Tomatsåsens Dag.
Den tror jag inte att jag kommer skriva ett blogginlägg om.
 
Avslutar med en spontan Idalogi. Stulen från världens bästa Matilda av Roald Dahl. 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :