...NU KÖÖÖÖR VI ! Final i Mello 2019 ! Direktblogg med tacos !

När denna lördag kommer är det ungefär som ett SM. Man har kämpat, slitit och krampat sig igenom flera delmål för att nu nå dit det gäller. Förväntningarna är på topp !
Det pirrar i kroppen.
Sedan händer det - att Sveriges största spektakel drar igång. 
 
I år har vi att se fram emot den bästa musikaliska finalen på länge. Jag är fortfarande övertygad att Mister President Björkman vill ha den där ESC en tredje gång innan han kastar in handduken.
 
Sedan buar vi, förfasas och är lyckliga. Sedan är det slut. 
Och då känns det på riktigt som efter ett stort mål. Tomt. Men bara i några veckor för sedan börjar uppladdningen till Eurovision.
 
Våga drömma.
 
I år diskuteras det friskt på Eurovision-forumen hur låg nivå det är på de redan utsedda bidragen. Ibland funderar man på om det inte finns en Bjökman-konspiration...
Dåliga bidrag i resten av världen.
Ovanligt bra från Sverige
 
Och glöm inte...
 
Ikväll röstar ni med det dyra numret!
 
 
Vi börjar med ett re-cap. För alla som inte läser Mellolajvbloggen. SVT borde fatta att de inte behöver denna eviga reprisering utan bara kan lägga ut en stillbild med web-addressen till bloggen ni just läser.
 
Inledning.
Felix och Benjamin sjunger sin dänga "tror du att han bryr sig". Lite coolt att ettan och tvåan från 2018 faktiskt gjort en låt ihop.
Benjamin är skrämmande lik sin far när han dansade bakom Pernilla back in the days. Ska bara ta sig skjiortan också
 
 
Nu ska jag käka lite medan de ropar upp artisterna. Precis som om vi inte redan visste vilka de är...

Hann trycka i mig en taco.
Nu repriserar de vad som hände förra veckan. Min fråga är hur de ska toppa förra veckan när inte ett öga var torrt (förutom Johanna, Jens och Johans kanske, fast de grät också....när de såg min reaktion). Nu ska de gå igenom ännu mer vad som hänt innan. De ser strålande ut våra fyra programledare.

NUUUU KÖÖÖR VI ! 
*viftar med ballon*

Melodi nummer 1
Jon Henrik Fjällgren

Nämner min favorit renen. Jag komemr gråta när renen kommer. Detta känns dock också som en repris. Tredje gången Jon Henrik tävlar med samma låt. Men det är en fin låt.
Renen <3

Såg ni !!! Jon-Henrik är en av deltagarna i årets Let´s Dance. Vilket innebär att han inte räknar med att vinna - han heller. MEN ! Såg ni höfterna mot slutet av framförandet?


Jag har problem med tekniken här. Bloggen vill inte uppdatera... 

Vad jag skrev innan tekniken började strula. Jon-Henrik ska vara med i årets Let´s Dance. Vilekt innebär att inte helelr han räknar med att vinna. MEN. Såg ni höfterna i bryggan mot slutet? Hahahaha ! Han plockar in moves betalda av TV4 i SVTs största produktion.

Jag gillar Jon Henrik men han är en vattendelare här. Jag menar att en låt som får mig att jojka superhögt i bilen borde vara bra ! Alla håller inte med


Melodi nummer 2 - Lisa Ajax

Lisa är fantastik. Hon har haft ett jobbigt 20-rpigt liv och vlíll nu berätta om det. Det är en fin låt, hennes röst fantastisk men jagb tycker den är tjatig. Men jo lite sjunger jag till denna också i bilen. Jag älskar Lisa men tycker inte låten är topnpotch.

Melodi nummer 3  - Mohombi
Mohombi är en superstjärna med sin gamla dänga Bumpy Ride. Nu vill han hem till Sverige. Då väljer han Mello för att gå hem i folkhemmet. Så...folk där ute... snart kommer vi se Zara Larsson i ett Mello nära dig. Ge inte upp!

Låten är en dussinvara. Men en bra dussinvara. Den är groteskt överproducerad. Men bra överproducerat. 

Jag hann äta en taco till

Melodi nummer 4 - Lina Hedlund

Det är rosa. Det är disco. Det är glitter. Det är kropsstrumpa. Det är posering. Det är Lina Hedlund. Detta är schlager ! 
Jag tror på allvar att detta kan bli en klassiker i mello-sammanhang. Redan inbjuden på alla Pride-festivaler i halva Europa.

Nu regnar det eld. Och tonartshöjningen kommer. Fantastisk schlagerlåt även om den kanske inte kommer gå till Tel Aviv.

 Melodi nummer 5 - Bishara

Nu tror jag småflickorna är redo! Bishara börjar sin introfilm med att gråta och tacka alla och åter igen berätta att han aldrig stått på scen. Bakom hör man soundtracket till något dramatisk film. Kan någon placera den? Gladiatorerna?

Från super-proffsiga Lina till absolut inte-alls-proffesionella Bishara som kör lite Michael Jackson-stön mellan sina andningar.

Nu tar jag en taco till
och funderar på om mini-Carola ska tacka Gud redan i slutet av låten eller om han väntar tills senare.

Jag tycker den här låten är snooze-pill men självklart ser jag vilken talang grabben är. Han kommer att komma tillbaka nästa år.

Melodi nummer 6 - Anna Bergendahl

I
m gonna shine I´m gonna blow Im gonna burn

Oerhört mysig textlinga som ligger bra i munnen. Anna trivs så på scenen. Long-gone är den lilal tjejen som stod med för stor gitarr. Den gången var hon barfota. Jag har försökt skymta hennes skor utan att lyckas.

Jag gillar Anna.

Halvvägs mellanakt

Men jag gillar Lynda Woodruff ännu mer. Så jag väntat på denna kvinna.
Ifjol gick Eurovision i Lesbon där Lesbians bor. JAG DÖÖÖÖR !
Lynda for president
#screwyou

Melodi nummer 7 - Nano

Lik
a bra som jag tyckte Nano var ifjol så känner jag att det är en repris. Detta gjordes ifjol men i år tar han med sonen upp på scen. Men gör i övrigt exakt samma sak

Jag ska förssöka hinna läsa kommentarer nu.
HAHAHAHA - inga kommentarer. Det är också en klassiker. På finalen får jag aldrig några kommentarer. Troligtvis för att alla andra är upptagna med att fira Mellofester och vara sociala runt om i landet.

Melodi Nummer 8 - Liamoo & Hanna Ferm

Jag har stoooora tekniska problem. Jag kämpar för er skull ska ni veta.
Detta är konstigt nog en klassisk schlager. En duett med mycket kraft, byggplats och snygga ungdomar med fantastisk kemi




Tror denna kommer hamna i topp

Melodi Nummer 9 - Malou Prytz

Efter Liamoos och Hanna Ferms helt fantastiska stämmor så hör man att Malou inte riktigt hänger med.  Jag blir lite glad. Lite svängig. Lite av varje. Men inte mer än lite.

Marikas ögonskugga i kombo med klänningen är fantastiskt snygg. Känns som om de tillverkat en ögonskugga av klänningen alternativt en ögonskugga av klänningen

Alltså teknikeni bloggen är total kaos.
Taggar: melfest, mello2019;

Kommentarer :

#1: Anonym

Jag som längtar efter kvällens blogg, så tråkigt att den inte riktigt vill :( det är din blogg, Markus Larsson på Aftonbladet och en kollega på jobb som gör liknande inlägg som dina som gör mellot värt att titta på!

Svar: Tack ! ❤ Ska se om jag kan uppdatera den under tidig morgondag. Håll ögona öppna vid lunchtid imorgon. 😚
Ida in da world

skriven

Kommentera inlägget här :