...en helt vanlig morgon...

Barnet var i Skånes Djurpark igår. Medvetslös inatt. Imorse pre-tonåring, ville inte gå upp. Ville heller inte ta på sig de kläder som fanns tillgängliga. Mamman (aka jag) hade en ängels tålamod och körde taktik "coacha och kompromissa". Funkande strålande även om allt tog lite längre tid än vanligt.

Fick barnet till köksbordet för att halvt döende äta frukost. Katten får spunk. Från ingenstans hoppar han upp och sätter klorna i barnets ben. Barnet har ett glas mjölk i handen. Mjölkglaset flyger i en vacker båge och landar med ett kras precis bredvid katten.

Mjölk i håret, mjölk på katten, mjölk på stolar, mjölk på bord, mjölk på väggar och mjölk över precis hela ungen.

Låsa in katten
Kasta ungen i duschen
Kasta kläderna i maskin
Torka golv.
Torka väggar
Plocka up glasskärvor
Torka bord
Torka stolar
Torka mig själv
Ut med ungen ur duschen
Kläddiskussion all-over
 
- Mamma, tack för du är så snäll. Du kan borsta tänderna så ger jag katten mat
 
Ååååååh, älskade unge.
 
 
In i badrummet. Tvättar aven  mjölkslinga jag hittar i håret. Börjar borsta tänderna.
 
K R A S H
 
- Oj. Mamma...jag råkade spilla
 
Ut ur badrummet. En burk kattmat med tonfisk som barnet försökt öppna hade glidit ur hennes händer och spillts över hela väggen.
Katten står och slickar på väggen
Skrapa upp det som går till kattens matskål
Samla ihop barn
Samla ihop mig själv
Rusar ner i bilen.
Lämnar barn på skolan två minuter innan hon börjar.
Ringer chefen för att berätta jag är en timme sen till jobbet
Mobilen dör. Ingen ström
 
Jag har gjort om citatet:
"När livet ger er citroner gör lemonad"
tycker denna är bättre
"När livet ger er citroner; tugga, svälj och se glad ut"
Och hur var er morgon ?
 
 
 
 
 
Taggar: Barn, katt, morgon;

Kommentera inlägget här :