...Ida i farten...


Veckan avslutades med bilkö...

Så därför väljer jag att muntra upp mig själv genom ett axplock av veckans bilder.

Veckans tidning

Har ni tänkt på att det finns tidningar om precis allting?
Jag är nyfiken på det mest men någon måtta får det vara. Vem köper den här tidningen exempelvis:
 
'Sund magi i tarmen'

En hel tidning alltså om magin i tarmen. 
Undrar hur mycket magi det kan finnas i en tarm? Och undra hur många människor som ingår i målgruppem som vill läsa om magin som sker i tarmen?

Nästa jag bjuder på är 
Veckans annons


 

'för olika bostadsrelaterade situationer'
Vad är en bostadsrelaterad situation? Är det när barnet är sur och låst in sig på toan, mamman är stressad och går till dörren iförd sina stålhätteklädda skor, har händerna fulla och tockar till dörren med foten. En dörr som tydligen inte är gjord på stålhättor så foten går rakt genom dörren?
Är det en sådan situation de menar?
 

Veckans insikt

Jag är i år lika gammal som Max von Sydow var när han spelade in Exorsisten. Hur är det möjligt?

 
 
Veckans visdomsord
 
 
Med det sagt så går vi över till:

Veckans meme

Man får tänka vad man vill och man får också säga nästan precis vad man vill. Men om man säger allt man tänker så får man också ta konsekvenserna av det. Exempel via extremt roliga memes.
Gäller specifikt klimatförnekande och forskningsskraja sd-politiker:
 
 
Med allt negativt så är det viktigt att 
Lyfta blicken 
 
För små saker kan skapa leende.
Exempelvis en dubbelregnbåge:

 
 
Veckans wow

Jag har faktiskt inte råkat ut för en enda koll i snabbkassan på Coop på hela veckan.

 
Imorgon ska jag köpa en Triss.
Kan förvisso bero att jag inte handlat på Coop på hela veckan...

 
Veckana kortstygn
 
Vill bara påminne er om att det är inget fel att ligga.

 
Men välj var ni ska ligga alltså

Dagens rubrik
 
Alltså...

..allvarlig nyhetstorka eller?
 
 
 
Dagens lektion 

I konsten hur man kommunicerar med sin chef:




Avslutar med..

Dagens rapport från julkalendern

Biljetter till Bleckhornens Julkonsert på lördag.
Så har jag något att göra då också.

Imorgon ligger veckans lördagsgodis i kalendern.


Kommentera inlägget här :