...det orimliga när man har för mycket att göra...

Det roliga med när jag har för mycket att göra är att alla jävlar säger åt mig att ta det lugnt.
Samma jävlar som gör detta är också samma jävlar som ber mig göra en massa saker.

Om alla jävlar slutar be mig ta det lugnt och samtidigt slutar be mig göra saker så hade allt blivit mycket bättre.

En utmaning med adhd-hjärnan är en hög arbetskapacitet och brist i prioriteringsförmåga så man gör gärna allt på en gång. Att säga till mig att ta det lugnt stressar mig bara för jag vet att jag inte kan göra det som andra kallar 'ta det lugnt' så länge där finns saker som behöver göras

Så ett litet råd:
Sluta be mig ta det lugnt.
Det hjälper inte.
Hjälp mig istället att prioritera och plocka bort saker från mig innan ni ens frågat mig om ni tycker att jag ska ta det lugnt.



Det här är för övrigt ett väldigt bra, enkelt och informativt instakonto som rekommenderas.


Och lova mig att aldrig tycka synd om mig. Min hjärna är fantastisk och jag skulle inte vilja byta ut den för allt smör i Småland, den bara fungerra lite annorlunda.

För övrigt känns det helt orimligt att det skulle vara rätt att terrorstämpla en organisation för att en diktator tycker der...


Taggar: adhd;

Kommentera inlägget här :