... ryggkotor efterlyses..

I fredags tänkte jag återuppleva gamla minnen genom att gå på mogen--disco på Mejeriet.

Alltså vanlig nattklubb.
Men för gubbar och tanter.

Ville bara dansa.
Kroppen har ju inte riktigt hållt för dans de senaste åren men nu har jag bytt ut de kroppsdelar som jag för tillfället behöver för att kunna hoppa lite igen.
Berätta inte för min fysio att jag hoppar bara.
Eller min ortoped.

Så jag tog på mig stassen dvs jeans och tröja
Smetade läppstift på truten (visste knappt att jag ägde ett läppstift och har ingen aning om hur gammalt det är 😅).
Satte upp håret i den finaste frisyr jag vet dvs.hästsvans.
Sen var jag redo för dansen


Att komma in på ett ställe och redan innan man gått in veta att jag inte kommer vara den enda på plats som bytt en kroppsdel är ganska befriande.
Mycket riktigt.
Efter tio minuter började mannen vid bordet bredvid högljutt skrika om sin nya axel.
Sway lixom

Därefter drog DJ Lasse igång den sämsta mix av bra låtar jag någonsin hört. Tänk er att mixa ihop Aviciis 'Levels' och Lundells 'Oh la la' och prata sig igenom halva Avicci-låten... där har ni DJ Lasse. Plus dock att han hade Sergeant Pepper rock och guldskor på sig.

Efter tre timmars non-stop dansande var kroppen så slut att det var dags för pensionären att gå hem och slänga sig i sängen.
Man är inte vad man varit.
Vaknade upp igår utan en kota kvar i ryggraden, tror jag hade hoppat sönder dem. Det var det dock värt.
Tog en tur till gymet på eftermiddagen och hittade där ryggkotorna en efter en. De flesta låg nere i ryggslutet.


Kommentarer :

#1: Anonym

din kompis mår ok så fortsätt bara tänk på mig

Svar: Åh vad skönt att höra 💜
Idaindaworld

skriven

Kommentera inlägget här :