...post-lajv lajvblogg deltävling 4...

Jaha tänker ni.
 
Varför blev det ingen lajvblogg?
Varför kan inte Ida skjuta upp sin måste-resor till andra dagar än just mello-dagar?
Och just Mello i Malmö där inte en utan två Queen-Mellos kommer uppträda tillsamman med en vad jag anar kommer kunna vinna Mello i sinom tid.
 
Så vad har hänt i veckan?
Mello-wise alltså. Jag är i Lausanne och går kurs och skriver prov så svetten lackar varvid lajvbloggen blir en post-lajvblogg istället.


Jo i Melloland har följande hänt:

- Bombaderat på sociala medier att programledarna är sämst.

- Bombaderat med att låtarna aldrig varit sämre.

- Bombaderat med människor som nu ska sluta titta på mello.

De sistnämnda får representeras av Ulla-britt. Följande utspelades på de sociala medierna INNAN programmet sänds:



 
 Inför post-mellolajvbloggen har jag fått rapporter från min Mello-spion på plats i arenan att Loreens bidrag var överskattat. Ulla-britt får alltså rätt i sitt tyckande.
För att senare på kvällen efter tv-sändning få rapporter om att hen hade fel. Loreens bidrag är en TV-produktion och det är i TV -sofforna röstarna sitter. Loreen kommer gå vidare säger min spion delux

 Vi får väl se vad Mello-blogg-queen tycker efter dagen. Dock vet väl alla redan, att Loreen kommer gå vidare. Oavsett hur mycket hon ålar sig och oavsett vad Ulla-britt tycker om det.
 
Nuuuu kööör vi

Vi börjar som vanligt med att presentera alla som ska tävla. För ingen hade ju koll på det innan...

Kung Jesper Rönndahl och Drottning Farah Abadi av Skåne.

Har hört en del gruff på sociala medier att det är för många skåningar i Mello. 
Get a grip

Melodi nummer 1
Kiana är 16 år men gjort mer än Carola gjort när hon var 30. Kiana är kär i Saade. Det är okej. Jag är gumslem om jag är kär i Saade.

En vit dam med extremt mogen röst. Förlåt tjej menat jag.
Det är lite småwailande, coola moves och jag känner redan upbeatet att använda på gymet. Ifjol var det Run To The Hills jag tog med mig till gymmet. Solklart Where did you Go kommer hänga med i år.
Gillar klädseln skarpt. Snyggt!
Men där kommer en helt omtiverad karatespark med syfte att väcka de som somnat. De vaknade inte. De började drömma mardrömmar.

Farah avslöjar var hon är uppväxt när hon säger 
'När jag fyllde 16 spydde min kompis i vasken'

Typiskt Landskrona
🤪

Nu blir det barnvisor

Melodi nummer 2
Gullan Bornemarks barnbarn ska nu framföra en melodi. 
Jag hatar 'sudda bort sin sura min'.
Vill jag vara glad är jag glad. Vill jag vara sur, låt mig vara sur.
'Gubben i Lådan' däremot är en favorit. Ge mig mer gubbar i lådor! 
Signe och Hjördis är Timotej men utan att sjunga falskt men mer osäkert. Tror de lånat farmor Gullans mikrofoner och gör Abba-poser. Det här är ett miscmasch av alltmöjligt.

Mysigt men ingen höjdare

Mellanakt
Jesper visar streclgubbar

Melodi nummer 3
Nu är det dags för årets hårdrockskvot.
Smash Into Pieces fyller den kvoten i år. Slog mig att hiphop-kvoten inte verkar fyllas i år? Dansbanskvoten är fylld, Epadunk-kvoten likaså, countrykvoten ja.

Vi vet vad som kommer. Melodisk rock. 'Riktig' hårdrock brukar inte dyka upp.
Och mycket riktigt. Hittade melodin. Mycket är också som vanligt i hårdroclakvoten: bra röster, man med märklig StarWars-mask, trumset på podium, begränsad hårväxt som döjs av coola svarta huvudbonader. 
Tonartshönjning
Ja. Att 'Heroes' kompositörerna Deb kan sin mello är inte att tvivla på. Funderar på om de hade kunnat skriva om all typ av musikgenre till mellolåtar...

Bra låt!

Melodi nummer 4
Veteran-Mariette.
Med två rävar som jag känner igen någonstans ifrån. G:son och Jimmy Jansson (Du är så Yeah Yeah Wow Wow får fortfarande den del av mitt hjärta som är fjortis att klappa lite extra)

Mariette kommer vara strålande snygg och visa sina:
1) Magrutor
2) Biceps
3) Sjukt muskulösa vader

Där kom magrutorna. Ganska tidigt in i låten.
Typiskt G:son låt. Känns mäktig och schlager

Där kom biceps
Men Mariette är ytterst kompetent och dansarna springer uppochner för en vit skateboardramp.
Mariette är bäst. Låten...sisådär.
Men vit skateboardramp är ju fint och plus att dansarna får lite intervallträning.

Mellanakt
Nu får Jesper och Farah 9000 människor att säga röv samtidigt.

Melodi nummer 5
Här kommer en dark horse. På wikipedia står det att Emil Henrohns musikalisla genre är 'Latinpop'


Emil poserar och har silverkostym. Känns super-östig.
'Kom och ge mig more och lite till'

Ämäjsing svengelska som osar kvalitativt textförfattare och Nobelpris långa vägar.
Jag hör stråkar. Jag hör pop. Jag hör tonartahöjning. Jag hör ett Rumänskt bidrag.

Jag hör inte latinpop.
Jag hör Rumänien-pop

Melodi nummer 6
Axel Schylström är en fin människa och jag håller med honom. Ärr är himla fint.

Jag älskar mina ärr. Både de fysiska och de psykiska. Jag låter dem finnas men jag låter dem inte definiera mig.

Nu ska vi leta efter den sista höga tonen säger Axel.
Axel har på sig en turkos glänsande kostym men glömde skjortan. Lätt hänt som småbarnspappa att man blir förvirrad...
Kostymen ser ut att vara sydd av tyget från min gamla gympadräkt. 
Hästen glömdes på scen men jag gillar Axels scenaspråk. Han tar i och han håller den sista tonen som låter som den gått vilse. Tonen borde ha varit med i melodi. Den borde ha varit med i melodi nummer 3.

Mellanakt
Skånska delikatesser presenteras.
Svartsoppa - Jesper och Farah tackar alla gäss som är blodgivare
Ål - sådär. Där har vi årets PM Nilsson-skämt.
Spettekaga - lika torr som Ranelids ego
Bulle med bulle - den behöver vi inte ens kommentera. En klassiker

Melodi nummer 7
Loreen är queen. Hon säger som någon annan känd mello-queen dvs jag. Mello behövs just nu.
För min del.
Jävligt mycket.
Förlåt franskan.
 
Det börjar med en slinga jag redan hört.
Loreen ligger i kläder köpta från Shein och återanvänder Robin Stjernbergs You-ho-ho.
Men alltså Loreens röst... 😍

Och där klippte SVT bort Våtmarks-mannen som vi vet stormade Loreens nummer.
Och där bröts det.
Våtmarksmannen är från Lund. Så nu blev det en spontan-mellanakt.

Farah och Jesper snackar spontant på.
Bästa mellanakten hittills i år

Loreen börjar om
Hon ligger kvar mellan två plattor och har fortfarande Sheinkläder och långa naglar som gör att hon absolut inte kunnat gå på toa innan sitt framträdande.
Lite mysko brygga.
Men där kom tonartshöjningen och Loreen står upp så Ulla-britt är nog glad. 
Hon var inte svartklädd
Hon ålade inte hela låten.

Heja Loreen!

Snabbrepris

Nu kommer Jesper Rönndahls fru in som Abbatar
Förlåt. Nu kommer Marie Agerhäll in som Abbatar och pratar med sin gubbe som råkar vara Mello-programledare.

Nu blir det mellomellansnack för att vänta på resultat.
Om inte Loreen går vidare direkt äter jag upp min hatt. Jag äger ingen hatt. Men jag kan äta upp vilken hatt som helst.

Loreen direkt vidare
Jag slapp äta hatt

Men Farah tar Loreen till hennes mamma och Loreen håller på att döda hela sin familj med sina killer-naglar. Det hadr varit något.
Våtmarksman OCH död orsakad av Loreens naglar i en och samma mello.

Nu. Vad tror ni?

Snabbrepris

Samlar lite kort i Mello-appen under tiden.

Nu. Det vi alla väntat på.
The one. And only.
C
A
R
O
L
A

Queen
Som jag och Loreen.
Dogge Doggelito inspirerad av Carola? Än är inte undrens tid förbi.
Speciellt när det gäller Carola är det mycket under.

Carola kommer likt Pink nerhissad från taket iförd paljett- sparkdräkt. Som en drottning ska göra entre.
Men det är inte Pink
Det är bättre
Det är
Carola


...och sen kraschade hela bloggen tre gånger på raken så nu orkar jag inte med det här inlägget mer.

Melodiska hårdrocken iallafall vidare och damerna Mariette och Kiana till semi.

Som vi ju ser nu ikväll när det här publiceras.
Och om tekniken vill. Blir det lajvlajvblogg igen.

Peace out









Taggar: 2023, loreen, melfest;

Kommentera inlägget här :