..Glitter, Glamour och MelloIda

Vilket artistnamn!
MELLOida

Efter förra veckans fallerande där jag genom groteskt okänsligt uttryck av åldersdiskriminering glömde dela blogg-länken på Facebook, så är jag nu tillbaka.
Jag har delat länken via Fejjan, Insta, Reel, röksignaler, lappar i tvättstugan och morsekod.
Jane och Magnus - ber om ursäkt.
Kommer aldrig hända igen.

Så hur har första veckan-efter-Mello-veckan gått?

SKANDAL 
för

- appen kraschade


- kläderna var fula


- det var bättre förr



- Samir har blockat Anis Don Demina



Allt ovan helt enligt den lömska WOKE-plan som SVT sjäkvklart har och enligt svensk kulturtradition.

Själv satt jag i fredagens Teams-möte i rosa hatt för att statuera gott Mello-exempel



Under dagen har jag och ongen hängt med Andres Lokko på Bowie-utställning i Kristianstad.


Sen har det tittats på skidskytte och bakats bullar samt grillats kyckling. Utomhus.
Bra upptakt till dagens deltävling som i upptakten mest handlat om..

Fröken Snusk
Känd för ha misshandlat en häst på scen och skrikit om prostituerade under veckan.
Djurens Vänner rasar.



Fröken Snusk är Mellos Jimmy Åkesson. 
Kommer inte ut mycket vettigt men alla lyssnar.

Samma som med den text ni läser just nu:
Inte mycket vettigt men alla läser.

Men nuuuuu kööör vi!

Intro
Vi börjar med Håkan Hellströms-vibes i Götet.
Där Carina Berg ser mer basic ut idag än förra veckan.
Men självklart ändå med bling.

Carina börjar gråtmilt med att berätta om Estland som sjöng i en 60 mil lång kedja. Det gjorde att de tydligen vann över ryssarna.
Så.
Alla.
Nu håller vi alla hand och sjunger ner ryssarna.
Det går.
Estlänningarna visade.

Carina Berg i stugan

Nu sitter de där två människorna där igen och läser innantill från ett papper.
'Deeeet tycker jag låter spännande'
Snälla. Ta bort dem.

Melodi nummer 1
Maria Sur
Gustavsson och Carina intervjuar Maria på svenska som kan säga:
- Tjena, bror!

AKTA DIG MARIA! DU KOMMER BLI VISITERAD AV POLISEN!
Speciellt om du har en sådandär guccikopiakeps-sak på dig.

Maria står och ser nästan helt osminkad i en klänning som hon hittat längst in i björngrottans garderob. 
O.o.o.o.o.o.o.o sjunger Maria med StarTrek laserstrålar bakom och perfekt utförda lagom svensson-sexiga poser. Maria har Svennifierats och det kommer hjälpa henne i Mello. Jag tycker dock fortfarande att Maria är bättre än låtarna hon får. 

Melodi Nummer 2
Engmans kapell
Får veta att Engmans Kapells medlem har på sig en dick-ring. Sedan får jag en tio minuter lång utbildning och gay-symboler på 80-talet.
Av 13-åringen.
Känner mig gammal.
Trots att jag levde på 80-talet till skillnad från 13-åringen. 

Årets BoKaspers, Hasse Andersson. Lite fioler. Vardagskläder.
Oompa oompa
Män som dansar genom att böja på knäna. Face-of spelande mellan fiol och bas. 
Jag vill inte bo i Norrland. Oavsett vad Engmans kapell tjatar om. Inget ont om Norrland. Men jag fryser.
Och DÄR kom klimax!
Konfetti och tonarthöjning. Det var det som hände.

-----------------

Nu snackar de igen. De där två. De har mer TV-tid än Carina Berg.

Melodi Nummer 3
Dear Sara
Vidare till... Norrland från Norrland och samiska Sara.
Årets gulligaste. Videon på Sara från när hon var barn.

Vacker röst. Årets ljuseffekter är riktigt häftiga. Lite spräcklig röst men det passar till den spräckliga rösten. Där satte låten igång.
Jag gillar det här.
Lite Cornelia Jacobs-vibbar men med en jojk-melodi bakgrunden. Sara är klädd i helt svart och nu gör hon knäböj på scen.
--------‐-----------------
Nu berättar våra mellanmänniskor att Dear Sara sjungit klart och att hennes pappa klappade.
Konstigt.
Vems pappa klappar åt sitt barn. 
Blir tokig. Säga självklara saker i TV hade jag också grejat. Testa skriva meningsfulla saker i en blogg istället! Det ni!!!

Melodi Nummer 4
C-Joe
Nu pratar de afrobeat. Jag älskar afrobeat. Vill alltid skaka rumpa. 
Lite småfalskt i början. Hade nästan hellre sett att C-Joe sjöng afribeat på svenska. Hade varit supercoolt.
Nu blir det lite stereotypt i vit kostym med människor runt omkring som könns som o. de sitter och gungar på någon efterfest i Huddinge i slutet av juni.

Får högstadie-skoldans feeling. Ni vet när lärarna är pinsamma och ska försöka få igång någon flashmobb där hormonerna på de stackars offrena sprutar i öronen och de helst vill gömma sig.
Lite den känslan på scen.

Melodi Nummer 5
Liamoo
Liamoo pratar drakar. Och sitt barn. Idag är intervjuerna bättre. Vi behöver inte höra om missfall.
Liamoo visar sina axlar.
Grrr...
Fin avskalad början men det börjat bli lite trist med de här avskalade inledningarna på låtarna. Liamoo sjunger perfekt och dämpad och ska nog brassa på i refrängerna. Han gör det genom att elda upp scenen så vi hoppas Brandsta CitySläckers befinner sig i kulisserna.
Nu blir det en snygg brygga. Låter Jimmy Joker Törnfeldt hela vägen till Malmö.

Men saknar klimax. 
Man bara vill ju att Liamoo ska ta en till klimax. Vem vill inte liksom. 😉

Melodi Nummer 6
Fröken Snusk
Fröken Snusk fnittrar sig igenom en hel intervju och berättar att hon 'spyr och springer runt'
Nu saknar jag nästan förra veckans diskussion om missfall...

Fröken Snusk sjunger en epa-anthem på sin gigantiska häst som hon misshandlade i veckan samtidigt som de manliga dansarna i vuxenblöja och rosa tutu-kjolar hjular över scen.
Folk må klaga.
Men vi behöver män i vuxenblöja på scen. Men innan Fröken Snusk visste vi det inte. Älskar när man får veta sina behov av kommunist-TV. 
Tack!
Valuta för skattepengarna

‐-------------

Nu kommer det där konstiga momentet där Carina Berg ställer helt obegripliga frågor. Denna gången blev Engmans Kapell offer för att svara på frågor om de blir förvånade om vaxdockan hälsar på dem.
Ja.
På riktigt.
Det var frågan.
Så här såg Engmans Kapell ut av frågan:

Sedan gick det för GB's marknadschef när de gör reklam för 3 millar tittare i direktsändning för Igloo.
Hade jag varit marknadschef för GB hade jag satt produktionslinjerna i Polen i arbete redan imorgon.

Snabbrepris
Nu ska jag läsa era kommentarer medan Fröken Snusk dunkar plåt.

Nu blir Lotta Engberg invald i Mello HallOfFame och skriker
GÖÖÖÖÖÖÖTEBOOOORG
No shit
Vi vet, Lotta

Nu kastar Lotta Arja Saiomat framför bussen. Uppfriskande bitchfight av efter-klimakterie personer på bästa sändningtid. Love it! 🥰
Mer JerrySpringer i Mello!

---------‐-------

Nu sjunger Viktor Norén & Klubben Fyra Bugg & En CocaCola i singersongwriter-tappning. Kommersialism goes Kommunism
Love SVT!
Låten förvandlas till en mjuk sommarhyllning till svenska sommaren och Doktor Mikael zoomas in ich jag börjar önska en FyraBugg-rap battle mellan Carl Bildt och Doktor Mikael.
Kom ihåg var ni läste det först...

------------

Nu sitter de här  igen och har kul.
Har jättekul

De pratar spelodds. På bästa sändningstid promotar vi spel om pengar.
Nu saknar jag gamla SVT igen.

Vidare till final
Liamoo
Det är okej. Han får en chans till att ta oss tanter till klimax. Kanske går bättre nu när han fått öva.

Liamoo kan inte sjunga för han
'Är för glad'
och
'JAG ÄÄLSKAR ER'
Vi älskar dig, Liamoo! 
Men låten var sådär.
Nu sjunger han lajv för sitt barn. 
Åååh, det får mamma-hjärtat i spinn. Men mamma-hjärnan på samma person frågar:
Booooorde inte det där barnet sova vid den här tiden?!?!

------------------
Snabbrepris
dvs jag läser kommentarer i bloggen
------------------
Nu intervjuar Carina 'Dear Sara''s pappa
Han är inte nervös.
Jag känner mig mindervärdig som grät.när min unge drar 'Alla barnen-skämt på skolans öppna scen som 7-åring. Där är min nervositetsnivå...

-------------------

Nu ska Kristian Luuk bli invald i Hall of Fame och mottar pris av Björn Gustavsson.

Dör av skratt

Radarpar som går i historien.
Igen
Björn Gustavsson är den stora stjärnan. 

Nu är det dags för de sista som blir utslagna. Det är ju bara två av sex som blir utslagna. Mello är så snälla.
Alla ska med!
Nästan

Insåg precis att jag sedan ifjol bytt röstgrupp. Nu går det utför.
16-29 åringarna gav 12an till Fröken Snusk. Som mitt barn sa med sina nya ZiggyStardust örhängen dinglande i öronen:
- Det ÄR kört för framtiden.

Är det bara jag som sitter och hoppas att tittargruppen 75+ ger Fröken Snusk 12an? 
😅

Maria Sur klart vidare tillsammans med Liamoo.
Finalkvalar gör Dear Sara och Fröken Snusk.

Maria Sur skriker inte att hon älskar oss. Hon skriker istället: 'Wohooooooo' som om hon precis hoppat ner i bollhavet på Leos Lekland
Här är hennes snygga ben:
Observera den ansvarsfulla nödutgångsskylten i vänster hörn.
589 000 pers har röstat ikväll.
Jag hann inte för jag har knappat så fingrarna glöder.

Eftersom mitt liv är lite utmanande just nu så känns det som Mellobloggen behövs mer än någonsin.
Vet ni.
Ni som läser. Ni som kommenterar. Ni som kommer fram och berättar att ni berikas av mina absurda, spontana och kanske inte alltid helt PK-tankar:
Nu är en del av det.

Jag behöver er!
Och om en vecka hörs vi förhoppningsvis igen.
Då följer jag Engmans Kapells uppmaning och åker till Norrland. Sitter i Övik.

Love you!
Och jag behöver er!
❤️



Taggar: fröken snusk, göteborg, mello, melodifestivalen;

Kommentarer :

#1: Rebecca

Jag tycker alla borde göra som jag - BOKMÄRK IDAS BLOGG!!!

Svar: Jag håller med! 😊😉
Idaindaworld

skriven
#2: Petra

Är nu löst! Tack för tipset 😀

Svar: Visste du skulle klara det!!! 🥰
Idaindaworld

skriven
#3: Rebecca

Maria Sur har snygga ben.

Svar: I know... hatar henne 😉
Idaindaworld

skriven
#4: Rebecca

Östen med Resten har hittat till Mello. Och vi älskar det!!! Till och med Andreas sjunger med.

Svar: Hahaha! Johan och Xana gillade också! Jag var mer tveksam...
Idaindaworld

skriven
#5: Rebecca

Vi konstaterar att veckans startfält är så mycket bättre än förra veckan. Äntligen är det igång på riktigt!!

skriven
#6: Rebecca

Herregud, så vansinnigt dåligt av Snusk…

Svar: Hahha! En grej med Epa-dunk är att ju sämre det är, ju bättre är det.
Idaindaworld

skriven
#7: Rebecca

Jag mår fysiskt dåligt av fröken Snusk.

Svar: Jag med. Min analys: Vi är
1. För gamla
2. För smakfulla
3. För intellektuella
4. Har för många PK-störar i...

Det sistnämnda är jag stolt över. 🤣
Idaindaworld

skriven
#8: Rebecca

De kan fasa ut Carina så Björn tar finalen själv!!

Svar: Jag gillar Carina också dock.
Idaindaworld

skriven
#9: Petra

Hela Nevis NM gäng hoppades på samma som du gällande +75 🤣🤣

Svar: Hahahaha! Great minds.. 🥰
Idaindaworld

skriven

Kommentera inlägget här :