... aaaare you reaaady to ruuumble?

Ett helt år av post-pandemi, mitt i krig-inflation-miljökatastrof-tider gör att vi äntligen suktar efter...

Trumvirvel

Att Loreen vinner Mello.

Och sen Eurovision.
Men inte förrän i maj

Nu ska vi fokusera på dagens Loreen-vinst.

Vi börjar med Balkan-stomp-orkester och presentation av årets finalister.
För vi har ingen aning om vilka de är.

Själv har jag stressat mig igenom maten för att ge er fullt nöjes-scoop från kvällens event. 
Till er tjänst!

Er bästa Mello-reporter direkt från Uppsala

Farah är supersnygg i galaklänning som platsar på någon Oscars-gala.
Jesper har frack

Melodi nummer 1
Jon Henrik fiskar röster genom att säga att han aldrig mer kommer göra Mello. Jag gillar Jon Henriks jojk men är verkligen inte glad för mellanspelet.
De glittrar, svajar.
Jon Henrik dansar som sin två-åring. Typ som telletubbies.
Oh vad jag hade önskat en låt där Jon Henriks jojl på riktigt kommit fram. Tonarthöjning.
Jag tror på övre halvan för Jon just nu. Det var ett glädjefyllt bidrag.

Melodi nummer 2
Tone är skitsnygg men hade tydligen ett katastrofrep. Tydligen för att hon har skoskav.
Det har jag också
Gnäller inte. Mellobloggar med glädje

Det är för lite over-the-top. Ska Tone gå längre än i botten så behövs det överdrivas mer. Mer tonartshöjning. Mer klackar. Mer hud. Mer allt.
Gillar bryggan med höftvick dock.
Denna kommer i botten tror jag.

Melodi nummer 3
Mariette är också absurt snygg och alla vi andra har svårt att fokusera för att vi redan tänker på om npgon dansare ska dö när hen flyger från skateboard-rampen.
Laleh-låt med lika mycket hjärta men jag har extremt svårt med slutet. Den liksom bara tar slut.

Mellansnack
Jesper pratar olika språk och Farah ställer den kontroversiella frågan:
- Varför får inte Palestina vara med i Eurovision om Israel får?

För de betala inte de miljonerna som man måste betala är ett svar.
Det andra svaret är att stora delar av världen är knäppa.

Men det får vi inte säga. Eurovision och idrott ska ju vara opolitiskt.

Melodi nummer 4
Hann knappt skriva något för mobilen ringde.
Ring inte när jag bloggar!!!
😉
Bloggen kraschar
Air är Eric Saade x 2 med uppdragna axlar och något mindre nasal approach.

Melodi nummer 5
Panetoz!
Nu ska vi dansa. Hopp hopp hopp

Jag dansar och skakar rompan.
Ingen vinnare men Panetoz har en given plats i min hjärtefinal

Melodi nummer 6
Maria kommer vinna Eurovision om hon vinner idag för hon är Ukrainsk flykting. Hon börjar medjordens största klyscha:
Ge inte upp. Ingenting är omöjigt

Jo. Att Ida ska åka skidor är helt j-a omöjligt.

resultat av Idas skidåkning

Marias röst kommer inte riktigt genom idag och tyvärr drunknar hennes talang i en liknande tjej som kommer senare som kommer vinna hela tjotabaongen.
Men hon tar i från tårna och glänser.

Melodi nummer 7
Nu blir det hårdrockslåt där ni kan fundera om skäggkillen i bandet har
1. Färgat skägget
2. Färgat håret
3. Färgat både och
Det här är en bra låt för Mello. Lagom 'mesig' lagom melodisk, lagom weired med man i Darth Maul-mask.  
Lite svennebanan hårdrock. Funkar i Mello.

Melodi nummer 8
Kiana ser ut som en 16-åring, sjunger som en extremt talangfull 16-åring och sjunger en medioker låt som passar en 16-åring.
Men det här är inte min kopp te.
Jag vill ha lite äldre te.

Och jag irriterar mig fortfarande på den där karatesparken. 
För jag kunde sparka högre när jag var 16.
😁

Men okej. 
Jag kunde inte sjunga sådära.

Melodi nummer 9
Nordman går faktiskt från klarhet till klarhet. Melodin är absurt trallvänlig.
Och kolla så glad Håkan är idag

Lika glad som förra veckan

Melodi nummer skitsamma-jagvinnerändå
'Jag ska dit in med kraft, glädje och kärlek'

Klyschor haglar ikväll
Precis som det ska vara
Loreen ligger med sina sandfärgade Shein-köpta scenkläder och sjunger skiter ur Sverige och Europa.
Case closed

Britt-marie...från förra veckan...

Jag älskar Loreens ålande.
För det är första-klass-ålande

Dagens Magnus-kommentar
Förlåt
MelodIda har inte gjort sin reasearch.
Darth Maul a
Har inte mask.
Vem har mask då?
Mer än Zorro?

Melodi nummer 11
Tror nog Theoz kommer gå ganska bra trots lite surhet och brist på refräng. Trallvänligt.
Marcus och Martinus hemliga trilling Theoz dansar skiten av oss alla. Årets riktiga sommarplåga.
Ungarnas favorit.

Melodi nummer 12
Heja Klostergården!
Wi käään bi råjals
Wi kän bi lädjänds
Bara jag som irriterar mig på 'lädjäns'?

Internationella juryn
Orkar inte redovisa alla tolvor till Loreen.
Royals går märkligt bra.
Roligare se på fajten efter Loreen.
Spaniens jury är med och jag är så nöjd att de gav Smash Into Pieces en åtta. För spanjorer kan inte säga två konsonanter i början av ord. Så Smash Into Piece heter alltså
ESMASH INTO PIECES
Bättre säger jag!

Mellanakt
Nu blir det hjärtdansen live med Nina och Kim från Friends.
Epic

Snabbrepris
Inga kommentarer

Under tiden redovisar vi Mello-Malins tippning:



Varje gång jag och Malin hållt med varandra gällande Mello - då har Sverige vunnit Eurovision.

Mellanakt
Danny Sauceso-story i booliboompaformat.
Sen kommer vuxen-Danny och sjunger 'In the club' i 190 med en rosa fjäderboa på huvudet och tangorabatt under näsan.


För att kasta sig på en flygelstol och sjunga en avskalad version av Amazing.
Fortfarande med en rosa fjäderboa på huvudet.

Och där är Danny invald i Mello Hall of Fame.

Mellanakt
En tjej vill ge 2 kronor för att få se Måns Zelmerlöw på stan. Jag höjer till tre kronor!!

Röstresultat
Nordman ligger sist och får 36 poäng
Maria Sur får 37 poäng.
Tone får 5 poäng. Som jag trodde... sist.
Panetoz får 15 poäng.
Jon och ft massa folk får 58 poäng.

Jon Henrik leder - nästan.

Mariette får 16 poäng.
Kiana får 39 poäng och hon klappar som hon vunnit American Funniest Homevideos.
Theoz 36 poöng
Smash Into Pieces får 59 poäng och går upp i topp.
Paul Rey får 1 poäng. WHAAAT

Marcus & Martinus och Loreen kvar.

Spänningen är allt utom olidlig. 

Marcus & Martinus fåe 67 poäng och Norge leder Mello.
Loreen ser ur som om hon ska dö. Hoppas inte.
För då måste vi skicka Norge.

Rönndahl är inge vidare

Loreen får 85 poäng. Överlägsen seger.

Suprise.
Not

Loreen har fått den fulaste blomsterkvasten ever och nu jobbas det stenhårt att fixa scenen och torka av Loreens kladdiga (?!) skor.

Ja.
Det vi frågar oss nu.

Hur farao ska vi ha råd att arrangera Eurovision?
Vi får ta betalt i EUR från alla och hoppas att kursen ligger i 12 kronor per EUR.

Vi blir glada om vi vinner en gång till för då är vi på Irlands-nivå i antalet segrar.

TACK alla för den här Mello-säsongen.
Nu blir det välbehövlig vila innan maj och Liverpool!

Kärlek
Mello is like you, like a tattoo...




Kommentera inlägget här :