...final of the loosers...

Vilken totalkatastrof-vecka Queen MelloIda har haft. 
Hon har behövt tusen hjärtdanser och lite till.
Hon hade behövt tusen Bert Karlsson samlar-kort till mello-appen för att kompensera för all dynga som kastats på henne under veckan.
Hon hade behövt hembesök av Carola och lite hallelujah-utrop i sin vardag.

Men vem är MelloIda om hon hade lämnat er till ert öde? För det är ju ändå förlorarnas kväll och alla ska ju få lov att vara med. 
Så här är jag och ska försöka guida er igenom de nästan bästa (eller nästan sämsta) låtarna i årets mello.

Ikväll är vi i Övik.
Där har jag varit.
Där finns en hoppbacke. Jag blir lika sugen varje gång jag är där att rulla nedför den. Vilken nog är wn bra idé eftersom när jag försöker stå på benen så händer det här:


Så nästa gång jag står i en backe så kanske jag ska satsa på panda-style?


I övrigt tycker jag att..


NUUUUUU KÖÖÖÖÖR VIIII

Så presenteras alla förlorarna.
För vi hade ingen koll alls. 

Kiana ser glad ut och klappar händerna som om hon precis varit en av vinnarna i Americas Funniest Home Videos.

Nu kör vi ett EbbaB-skämt med sörlänningar med alltför mycket kläder. 
Nu förklarar Farah och Jesper reglerna. 
'Kiss me I am Skånsk' står det på Faraha mössa.
Villhöver den där mössan.

Looser nummer 1
Theoz visslar glatt och sjunger surt 'baby låt oss gå dit ingen annan går'
Kallar du mig 'baby' och du INTE heter Patrick Swayze, då får du en mer än ilsken blick.

Man blir ju glad och rumpan skakar lite men han är ingen super säker sångare.

Mellanakt
Jesper har jättelånga armar och intervjuar en Fredrik om han är någons faster.

...och vi har semlepaus...



Looser nummer 2
Mariette. G-son har hittills bidragit till två av två looserlåtar. Den här låten har lite Laleh-stuk över sig.
 Fast utan Laleh.
Nu hoppar dansarna som kor på ett kosläpp över den vita halva halfpipen.
Det bara flyger dansare åt höger och vänster från den. 
Fint framträdande av Mariette och man ser artistnivå-skillnad mellan melodi nummer 1 och 2

Melodi nummer 3
VIctori Crone har exakt samma röst, brygga och framträdande som alla andra låtar som han tävlat olika versioner av mello med.
Han har lånat ljusstavarna från Sanna Nielsens EmptyRoom men de går på crack.
Victos röst låter... för mycket... om ni minns så hördes knappt rösterna i de första deltävlingarna. Lovar. Nu hörs det. Det var inte till Victors fördel

Men han har fina vita byxor

Looser nummer 4
Tenessee Tears. Har jag lärt mig hur det stavas nu?
Nu blir det Nashville. Uppfriskande i pop-dänge startfältet.
Det här är faktiskt bra och deras röster synkar fint.  Men... helt plötsligt skriker damen
ÄÄÄÄÄÄR NIII MEEEED
Herregud.
Är det så svårt att förstå att micken är kopplad till 100 000-tals TV-apparater som de nu sprängde högtalarna på. De flesta som röstar sitter i TV-sofforna. INTE i Fjällräven center i Övik.

I övrigt. Bra låt, säkert framträdande. 
Men snälla.
Skrik inte.

Looser nummer 5
Nu blir det EPA. Snart krävs det körkort. Hoppas det även gäller musiken.
Blir lite förbryllad när man ser jämställdhet som något som händer när tjejer tar till sig männens dåliga egenskape. Som ju är den djupare meningen i den här låten.
Hela bryggan handlar om varm korv med bröd på macken.
Det smäller, det är tajta skinnimitation byxor på damerna och skinnjackor på herrarna.

Mellanakt
Jesper visar bild-rebusar

Looser nummer 6
Melanie Wehbe. Även känd som Mariettes ex.
'Millions of thoughts eating my head. Let go'

Den här låten handlar om min vecka.
Det är tyvärr för mycket Cornelia Jacobs om den här låten. Hade den kommit för två år sedan hade den varir mee intressant men det är en av tävlingens bästa röster.
Och det är plus att man ser ut som en ninja.

Så fick ni se kaminen också. 
Mello + kamin = win

Looser nummer 7
Här är semifinalens favorit enligt de flesta.
Den här låten växer på mig och jag funderar på varför Håkan Hemlin har en av looserville's bästa röster.

Fåglarna i bakgrunde är nog scary för de som har fågelfobi. I övrigt finns det ju ingenting mer i det här numret mer än typ medelålders män som stampar takten, är svartklädda. Typ som 90% av alla män som hänger på krogen alltså...

Looser nummer 8
Räknar 'where did you go'
2 st efter 6 sekunder.

Nu kommer lasersvärden fram. Undrar om de är kompisar med trummisen i Smach Into Pieces
12 gånger till 'where did you go'

Helt obefogad karatespark

19 'where did you go' igen

Och sedan lite 'where did you go' för att se till att alla verkligen fattat. 

Snabbrepris
Hann rösta. Och ser att Mellosuger-Magnus röstar i Looser Ville-tävlingen. Intressant...
Kan han möjligvis ha tid skicka lite Bert till mig?

Hall-of-Fame
'Med två heta italienare'. 
Vet inte om jag tycker att Emilio var het varken då eller nu.
Nu blir det dansbans-Picadilly Cirkus med Lucianoz. Smart. För att få uppehållstillstånd idag behöver man tjäna sjuka mängder pengar. Lösning?
Starta danzband
Hatten av. Ni har knäckt koden med uppehållstillstånden!

Mellanakt
När Farah frågar Håkan om han har kul ser han ut såhär.

Har kul

Nu gör vi något jag älskar.
Redovisar statistik med min favvo Fouad. Slår Marcus Oscarsson alla dagar i veckan.
Fouad for president
Han borde vara med varje vecka inklusive i Mello. Jag har sagt hela tiden att der finns stora likheter mellan politik och mello. Precis som idrott och mello.

Mellanakt
Nu blir det hyllning till Christer Lindarw som fyller 70(?!)
Fin hyllning av 'Drottning Silvia' som vänder blad och Club After Dark kommer in och alla inklusive de som är männen på scen är betydligt mer kvinnliga än jag någonsin kommer vara.
King of Queens 'Christer Lindarw'
Vilka stjärnor! 
🤩

Nu har vi ett resultat.
Det är 12 minuter kvar av sändningstiden så det blir låååång röstning. Och man komplicerar så mycket att jag saknar redan Fouad.
Först ska alla 12or redovisas. Men inga andra siffror.
För det ska bli spännande.
Ungefär som man bryter TV-sändningen på sprinten i VM och istället redovisar hur många stavtag varje skidlöpare tar.

Och nu bet Kianas låtskrivare Farah. Alltså det var nog den märkligaste scenen i årets Mello. 
Jag kan inte släppa bettet. Man biter väl inte programledare?!?

Nu ber Farah Håkan Hemlin att dansa spontant. 
Det vill han inte. 
🤣
Hur kan en människa sprudla så här lite?
Som om all kolsyra sugits ur honom allteftersom livet fortgått.

Nu räknar man upp vilka som gått vidare.  Halva programmet har handlat om att redovisa saker som inte betyder någonting.

Första finalisten
Nordman
Och där 'dansar' Håkan. Han snurrar ett varv.
Vackert.
Kan inte sluta gråta så fint

Andra finalisten
Theoz
Han skriker

Tredje finalisten
Karatespark-Kiana
Hon skriker

Fjärde finalisten
Mariette

Det tog 20 minuter att få fram det där.

Så var det klart. Hela upploppet till Mellofinalen nästa vecka när Loreen vinner.

Är ni redo för det?



Taggar: melfest, semifinal;

Kommentarer :

#1: Rebecca

Fouad är veckans favorit!!

Svar: Alla dagar i veckan
Idaindaworld

skriven
#2: Rebecca

Dagens bästa:
1. Fouad
2. Hyllningen till Christer Lindarw
3. Pausen när aktuella röstningsläget avslöjades

Svar: Skriver under på den listan
Idaindaworld

skriven
#3: Rebecca

Love you!

Svar: love you more! ❤️❤️❤️
Idaindaworld

skriven

Kommentera inlägget här :