...tillåter mig att ramla...

Jag gick på vägen
En trädstam korsade den
bad om att bli rörd
Skrek om att bli berörd

Min själs bakbunda händer
vaknade av ljudet
från en skrovlig trädstams skrik
Slet i sina bojor

Bojorna brast med att brak
Själens händers vingar
Bredde ut sig 
Över den oändliga vägen

Händerna flög fram
Mot det fallna trädet
Rörde vid dess skrovliga yta
Kysste dess vissna blad

Mjuka handflator
Mötte det hårda trädet
Och smälte ihop
När huden träffade barken

Händerna försvann
In i den döda växten
Tills de nådde 
Vad de inte visste att de sökte

Händernas vingar omslöt
Det kalla hjärtat
I tafatta försök att
Väcka det till liv


Ett
Två
Tre

Ett
Två
Tre

Ljudet när hjärtat
Slog sitt första slag
Sedan stormen fällde det
Ekade på den tomma vägen

Ekade genom luften
Tills det nådde mitt hjärta
Och fick det att ändra takt
Det döda trädets levande hjärta

Trädet reste sig
Bladen är gröna 
Och jag kan gå vidare på vägen
Men jag gör det inte

Jag stannar
Med min själs händer begravda
Och med ett rytmiskt hjärta
Som slår i takt

Jag vänder ansiktet mot solen
Känner värmen 
Jag ler och kastar 
bort tanken på nästa storm



Kommentera inlägget här :