...dagens Mellolajvblogg direkt från Övik!

Whaaaaat!
Tänker ni.

Är inte Mellocirkusen i Växjö?
Ni har alldeles rätt. Artistern. SVT och de där människorna bakom datorn med ett fastklistrat hjärta för att dölja Apple-loggan är i Växjö.
Men allas vår favoritlajvbloggare (alltså jag) är i Övik.


Så vad gör jag i Övik?
Det en stjärna som jag alltid gör i Övik:


Står uppochner?
Jag kommer lajvblogga i min ensamhet med jordens minsta TV men vad spelar det för roll när allas vår Gunilla Persson kommer göra oss alla besvikna genom att INTE komma med en Edward Blom-låt. 
Däremot så kan hon ju svimma på scen efterdom hon är drabbad av kristallsjukan. Något kommer ju hända.
Garanterat...

Så vad har då hänt sedan sist?
Inte så jättemycket.
Mer än att Finland har utsettt en reklampelare till Microsoft som sitt bidrag. Iförd blöja, tajta jeansshort och liggandes i ett ägg.
Allt enligt Finlands ondsinta Eurovisionplan. Som faktiskt fungerar och är ganska charmig.


Snart kööööör vi gänget!
Är ni med?

Åååh!
Nu kom maten. I will survive Mello in Övik



Lila ljus
Carina Berg, Meltzer och Gynning sjunger The Ark och det låter som en möhippa kl 03.00.
De har varit gifta måååånga gånger det här gänget.

Nu kommenterar vi inte vad Meltzer har på sig.

Det är på riktigt som en möhippa där all skriker.
Nu pågår en dialog som låter som chatten i Supertrion där det intensivt diskuterat ordet 'skrutt' senaste timmen.
Och choklad.
Förlåt Supertrion för komma de exponering
Kommer aldrig hända igen

What says in Supertrion stays in Supertrion.



Love you guys!
❤️

Nu snackar de dära som jag har problem med.

Melodi nr 1
Jaqueline
Carina Berg dejtar Jaqueline på gymmet med Pernilla Wibergs ultrahit 'Privelige'.
Forgotten

Jaqueline dejtar på gymmet. Minst en hjärteröst från mig. Sköna folk pä gymmet. 
Cassi Opeia tävlar emot sig själv.
Jaqyeöine är halvnake. Och har glömt byxorna med valt ha på sig mormorstrosor i svart.
Nu är vi på striptease och sjunger gladpop. 
Snyggt nummer men nu ligger damen och krälar runt och får herrarnas röster trots att det krälas friskt på Eurovisionscenen 
Och där kom en dålig falsett.
Nej. Inget krälande och dålig falsett...

Melodi nummer 2
Clara Klingenström
Clara känner sig konstig och spelar Yatzy när hon dejtar och dejtar sig själv och har skrivit en låt om det som hon nu ska sjunga.

Dagens flicka med gitarr.
Girlpower låt. Skarp uppbyggnad.
Mörk röst.
Intressant att det osar mer sexappeal kring det här är en dam som krälar halvnaken på scen. 
Clara kastar gitarren, headbangar och är cool.

Melodi nummer 3
Kim Cesarion
Är singel och gillar mat. Han lagar mat till sig själv och vill ha någon som är förstående och snäll.
Någon?
Någon?
Någon?

Det borde vara förbjudet döpa en låt till 'Take my bresth away'. 
Småfalskt. Fint ljus och 80-tals piano.
Svartaklädda män på scen som tar sig i skrevet. Ki. Viftar med höfterna.
Zarah Larssons kille jobbar stenhårt med höfterna i bakgrunden. Det här är som alla östeuropeiska dåliga bidrag senaste 20 åren. Enda skillnaden är Zarah Larssons dansande pojkvän.


'Ägglossningen peakar' säger Carolina Gynning. 
Dagens bästa.
Peakande ägglossning rockar stenfett.

Melodi nummer 4
Kloudy
Jag har ingen aning vem der här är men han går och badar på sin dejt. Plus.
Jag blev häntad av en person som kört likbil. För jag satt fast. Det var en av mina första dejter.
Hela sädesfältet på plats på scen bakom Kloudy. 
Korn
Havre
Vete
Råg
En låt på svenska. Det här låter som svensk kille men tveksam röst sjunger sång som får flickors hjärtan att smälta. Typ Viktor Leksell.
Nedtonad låt utan någon av Zarah Larssons pojkvänner som tar sig i skrevet.



Melodi nummer 5
Gunilla Persson
Gunilla Persson berättar att hon har 'flera styckna på gång'.  Björn Gustavsson får 10 poäng av Gunilla. Jag vet inte om det är bra eller dåligt...

Nu ska vi se om Gunilla svimmar på scen.
Först kommer cowboysarna in. Sedan Gunilla med silverstrass. Med samma rörelsemönster som Caroma hade 1984. Snälla. Värva henne till Let's Dance. Än så länge har Gunilla rört sig... 0 steg.

Jag är mållös. Jag är aldrig mållös.
Nu skakar Gunilla lite till höger. Och lite till vänster.

Jag. Är. Mållös.
Jac ska fundera på om det är något bra.
Eller dåligt. 
Och för vem.

Melodi nummer 6
Cazzie Opeia
Cazzie vann Eurovision ifjol. Men berättar under picknick i korridoren att hon har ångest. 
Carina hade hetat Carina Pitt om hon gift sig med sin barndomskärlek.
Jag hade hetat Ida Palme.
Roligt inslag. Bästa introt idag.

Lekfull inledning trots Cazzie Opeias Joker-look. Kul, glad låt med rosa förtecken i och roliga falsett-partier med en lekfull melodi som går i bakgrunden. Där kom gula handskar med ögon upp. Den här låten kommer jag sjunga på under veckan. 
För mig. Kvällens bästa och proffsigaste.


Mellansnack
Bästa ordet uttalat idag:
GRIIIIN RUOOOM
(sagt på skånska)

Nu springer Gynning omkring i just GRIIIN RUUUUOM.
Ett uppåtköp från Deltävling 1 och 2s helt obeskrivligt konstiga frågelåda.

Gynning kastar konfetti
Björn Gustavsson är cool och och ifrågasätter att vinsten i Eurovision är att arrangera Eurovision. Och när man tänker efter. Borde inte de som kommer sist arrangera?

Gustavsson stand-upar och säger att USA förvandlats till bad boy och förklarar det som att dricka kvällste på eftermiddagen. Sedan drar han skämt som han redan drog för två år sedan på sin USA-sejour. Och berättar om pungkulor som fastnat i en bastu.
SVT
I love you
❤️


Nu pratar de odds igen
Låt oss slösa bort våra pengar på spel om Mello.

Not

Kvällens första finalist
Jaqueline.
Hela orten har röstat. Och G:son har ytterligare en finalist.
Och Jaqueline är bättre när hon går omkring i publiken än när hon krälar på golvet. Snälla. SVT. Ge jobbet att omfixa hennes framträdande till någon med lite artistisk finess.
Typ Johanna Bonow?


Okej.
Jag inser att Sverige gillar krälande halvnakna damer på golvet. Jag är ju inte så svensk jag inte...


Nu kommer dagens Hall of Fame.
Edward af Sillén!

Allvarligt. Att han inte fått det tidigare är en skam.
Edwards texter är genialiska.
Jag tänker inte erkänna att Edward är min stora inspiration eftersom jag starkt misstänker att Mellolajvbloggen är en stor inspirationskälla till Edward av Sillén....

Nu gör Christine Meltzer en parodi på Gunilla.
Vad. Händer.

Nu slänger de in SVTs vd Hanna Stjärne i leken.
I en ganska märklig sketch...
Fattade någon?

567 000 har röstat.
Nu kommer alla röstningsgrupper.
Gunilla får första 12 an... jag är inte förvånad att barnen ger 12or till LaGunilla.

Men nu paus där pausfåglarna kvittrar om helt självklara saker som alla redan vet.

Vidare till final
Cazzi Opeia

Tack. Lite vett i landet.
Nu ska jag ha lite vett i skallen och sova. Nytt jobb imorgon.

Är ni nöjda?!
Jag är. Trots allt.





Taggar: gunilla persson, melfest, melodifestivalen, växjö;

Kommentarer :

#1: Rebecca

Jag är laddad och redo, precis som alltid en Mello-lördag!!

Svar: I love you! På riktigt ❤️
Idaindaworld

skriven
#2: Rebecca

Bra start med Jacqline! Hon får gärna gå direkt till final.

Svar: NÄÄÄÄ. HATAR krälande på golv
Idaindaworld

skriven
#3: Rebecca

Clara lever upp till förväntningarna. Låter precis som förra gången.

Svar: Gillar Clara
Idaindaworld

skriven
#4: Rebecca

Nu kommer årets skämskudde. Vem kom på att ringa Gunilla Persson?

Svar: Det kommer gå bra... 😬
Idaindaworld

skriven
#5: Rebecca

En annan artist som kan sjunga och dansa hade kunnat göra La La till en hit! Men ”artisten” gör detta så pinsamt.

Svar: Men ändå. Ikon. Bra eller dålig? Oklart
Idaindaworld

skriven
#6: Rebecca

Så välförtjänt att Edward väljs in i Hall of Fame!!

Svar: Älskar honom! 😍
Idaindaworld

skriven
#7: Rebecca

Christine är en bättre version av Gunilla än vad the Gunilla är.

Svar: Önskedrö.: Någon som gör parodi på mig 🥰
Idaindaworld

skriven
#8: Rebecca

Ett tag trodde jag att jag skulle behöva bojkotta Mello för all framtid, men det ordnade upp sig.

Svar: hahaha! nä. Det finns alltid hopp
Idaindaworld

skriven

Kommentera inlägget här :