...INFÖR Melodifestivalen deltävling 4...

Är någon förvånad över nedan?
 
 
Testet går att göra HÄR
 
Annars har det varit extremt dåligt drag på de som "tyckte det var bätte förr och det är deras åsikt"
Jag tycker Tobias nedan sätter huvudet på spiken:
För helvete - låt oss tramsa på. Vi behöver det.
 
 
 
 
Det som är signifikant med deltävlingar där det knapps skriks på de sociala medierna efteråt, är att här brukar vi hitta årets vinnare. Robin Stjernberg är den enda som någonsin kommit från Andra Chansen och sedan vunnit så när vi räknar bort Klara Hammarström och Alvaro Estrella som gick till Andra Chansen så är alltså 2021 års vinnare Tusse eller Charlotte Perelli.
Jag tror att årets vinnare är Tusse. Även om nedan startfält på pappret har en del kandidater så tror jag att vi redan sett årets vinnare.
 
 
Melodi Nummer 1
Tess Merkel
 
Jag hoppas på disco. Disco made this mind som man säger. Tess är ju 1/3 - 1/4-del av Alcazar och min kropp tränger efter lite discokulor. Jag är dock lite orolig att jag bara kommer få 1/4-dels discokula. 1/4-dels discokula kommer inte blinga så starkt.

Jag spinner vidare på trams-temat. Tess Insta blandar smakfullt pressbilder, barnbilder, lite politiska statement. Snodde dock den här bilden. Tess är alltid snygg även vid trams. Precis som jag. More trams to the people!
 
 
 
Melodi Nummer 2
Lovad
 
Lovad är tydligen känd för ha sjungit med Albin Johnsén. Jag har ingen aning om vem hon är. Jag vet inte vem Albin Johnsén är. Hon gillar dock att bada och har lagt ut massor av bad-bilder på sin Insta. Liksom Klara Hammarström gillar Lovad lägga ut tusen bilder med samma motiv med tungan i olika lägen: höger, vänster, in och upp och ner. Jag har försökt förstå sen förra veckan. Fattar fortfarande inte.
 
 
 
Melodi Nummer 3
Efraim Leo
 
Efraims fullständiga namn är Efraim Faramir Sixten Fransesco Vindalf Cederqvist Leo Pippilotta Långstrump. Han kommer från Riverdale och är berömd bard där.
Här på jorden vet inte en endaste Ida vem han är.
Efraim gillar precis som Lovad att bada. Här visar Efraim sin förmåga att multitaska genom att ringa i bakelittelefon, se förvånad ut och bada samtidigt. 
"Ring ring bara du slog en signal" säger han
 Så mycket frågor....
 
 
Melodi Nummer 4
The Mamas
 
Fjolårets vinnare och förrfjolårets vinnare kommer tillbaka. Om The Mamas vinner är det megarekord eftersom ingen någonsin vunnit så många gånger i följd.
Ni vet vad jag tyckte ifjol... 
The Mamas får en stor plus-portion för Insta-humor.
 
Bernie behöver pussas av The Mamas
 
 
Melodi Nummer 5
Sannex
 
Sannex är i mitt tycke årets mest intressanta låt och märkligt nog har snacket gått från att bara handla om bidragen med mamma-tema (The Mamas samt mammas pojke Saade) till att handla om ett dansband med bas i Ystad. Ett dansband som för övrigt verkar förverka mer medlemmar än Sverigedemokraterna förverkar kommunalpolitiker. Jag trodde det var omöljligt. 24 medlemmar har Sannex haft genom åren och ingen urpsrunglig medlem är kvar. De attraherar också lika många kvinnor som Sverigedemokraterna: av 24 medlemmar har en varit kvinna.
Nu ska vi inte prata skit om Sannex så vi lämnar det.
Oavsett så satte jag onsdags-drinken i halsen när jag läste texten till deras mello-mästerverk "All Inclusive". Sägas ska att jag aldrig någonsin, inte ens under pistolhot, skulle åka på semester med all inclusive. Anledningar:
  1. Definitionen av semester för mig är: äventyr, vila, balsam för själ, balsam för kropp, god mat, möten med människor, familj, frihet. All inclusive innehåller inget av detta
  2. Jag förlorar pengar. Blir man onykter på ett glas vin, mätt på en halv pizza och orkar en mjukglass om dagen så spelar det ingen roll att saker är gratis. Jag går back
  3. Jag klarar inte av att vara ett instängt får där allt är tillrättalagt. Jag hade bergsäkert rymt och blivit uppäten av vargen.
  4. Smutsiga barn och gubbar som pillar sig i örat ska inte få röra min mat.
 
 
Sannex ställer sig på Melloscenen med följande genialiska rim i texten:
"Fjorton dagar framåt så kommer allt bli lätt
Jag har bantat inför detta men nu ska jag fan bli mätt"
(..)
Nu så ligger vi vid poolen och allting känns så bra
Alla kidsen har vi dumpat i bollhavet hurra
 
 Man rimmar "tokig" och "all inclusive"
 
Jag är ledsen världen, men med en sådan här text tror jag vi har en klassiker framför oss. Detta är en sådan låt som vi alla kommer hata att vi älskar typ Sean Banan, Samir & Viktor, Loa Falkman och Björn Ranelid.
Sedan kommer den intressanta frågan: vem har skrivit denna eventuellt blivande klassiker? 
 
Jo, Greta Svensson och Hans Thorstensson. Hans & Greta. Ingen vet vilka de här människorna är. Men ryktet går att bakom namnen står Smith&Tell. Om det här är sant: gud vad jag älskar människor som inte alltid behöver vara så himla pretto. Humoristiska pretto borde det finnas priser till!!
 
Sannex badar också. Med banjo och Micke Syd.
Fattar inte
 
 
Melodi Nummer 6
Clara Klingenström
 
Clara har precis som Elisa förra veckan ett väldigt sympatiskt Instakonto. Clara har jag hört talas om men även hon är en relativt okänd artist för mig. Mycket spännande artister i den här rundan. Clara gillar också att bada men fokuserar på lite andra saker än veckans andra badmänniskor. Inga tungor, lite mer solar och hundar.
 
 
Melodi Nummer 7
Eric Saade
 
Kräver väl ingen närmare presentation?
I november var 2020 det värsta året i Erics liv. I februari 2021 var 2020 det bästa året i hans liv. Kan bero på att pandemi inte verkar existera i Saades-värld med härliga resor till varma ställen under hela året. Det var ganska lätt att hitta badbilder på badpojken. Han har ju tillochmed badat på scen i Mello för 10 år sedan
 
 
Här sitter Eric helt naturligt i en solstol och försöker lösa världsfreden
 
 
 
Vilket långt inlägg jag bjöd på idag. Hoppas ni orkade igenom hela... 
Imorgon får vi höra årets sista låtar i 2021 års mello sedan är det bara två rundor trams kvar innan vi får börja förbereda för Eurovision-tramset.
 
 
 
 
Taggar: 2021, 4, Melfest, analys, blogg, deltävling, sannex;

Kommentarer :

#1: Rebecca

Det sägs att Smith and Tells föräldrar är riktiga dansbandsälskare och att de därför ville skriva ”världens bästa dansbandslåt”. När det var gjprt gavs den till Sannex skivbolag som skickade den till mello.

Svar: Interesting...
Ida in da world

skriven
#2: Rebecca

Jag fick självklart också full pott i mellotestet. 💪😉

Svar: Sjävklart! Alla läsare av mellobloggen lajv är pålästa
Ida in da world

skriven
#3: Jenny

Clara låter som Lisa Ekdahl:)


Hon låter som Lisa Ekdahl:)





Svar: Tack!!!
Ida in da world

skriven
#4: Jenny

Clara låter som Lisa Ekdahl:)


Hon låter som Lisa Ekdahl:)





Svar: Tack! Flera som skrivit samma sak.
Ida in da world

skriven

Kommentera inlägget här :