...dagens OS-blogg...

...handlar inte om hockeyns kross av Korea med 8-0, puckelpistarnas knöliga väg till att bli utslagna eller skidskytte-tjejernas fantastiska jaktstart.

Den handlar faktiskt inte heller om ett OS-silver. Utan om en lagkamrat i en i individuell idrott som inte vill prata om sin egen prestation. Utan gläds lika mycket åt någon annans prestation. Jesper Nelin är kung !
Det går att vara empatisk fast man tävlar för sig själv. Då går att fokusera på jag-et och vi-et samtidigt. Det ena utesluter inte det andra. 
Den andra jag vill hylla idag är vår älskade Wolfgang Pichler. Ja jag vet att vi kan diskutera Pichlers samröre med ryska landslaget men är man inte fälld för något tänker inte jag kasta första stenen.
Och det är bara Wolfgang som i svensk TV säger sig vilja fira ett OS-silver med alkohol. Jag har saknat dig Wolfgang, välkommen tillbaka till svenskt skidskytte. Om Jesper Nelin är kung så röstar jag Wolfgang for president. 



Taggar: jespernelin, olympicgames2018, silver, skidskytte, wolfgangpichler;

Kommentarer :

#1: Rebecca

Jag håller helt med dig i hela ditt resonemang.

skriven

Kommentera inlägget här :