...Melfest på plats...

Ja, jag befinner mig i Norrlandsmetropolen Övik. Får jag höra ett 'woopwoop'?

Snygg som få och hundra gånger bättre än Tobbe Ek. Men Tobbe får sitta på parkett och är en större Mello-kändis än artisterna.
Tobbe Ek som på Fjällräven Arena passerade förbi oss när vi stod och väntade i garderoben. Ja, jag såg Tobbe Ek på riktigt ! Han finns ! Men min blogg är bättre. Bara det att Aftonbladet inte upptäckt den än.

Vi är taggade till tårna och sitter precis under Foppas Nummer 21 tröja i taket. Kult. 



Jag och Mini-me är också kult. Om vi får säga det själva


Nu sitter David vid det där pianot igen med en blåtira och glitter i halva ansiktet. David är en duktig artist men jag saknar humorn och det där lilla extra. Det där kultiga. 
 Han hoppar, dansar, står på huvudet och bänder ut och in på sig själv. Med en blåtira på vänster öga och glitter.

Fab-Freddie har nästan gett mig glitter-allergi.

Nästan..

Nu berättar David att alla får vara sig själva. Jag har liiite skämskudde. Det känns som ett försvarstal för årets bristfällliga produktion. Alla får vara sig själva. Man får ha blåtira om man vill. Kumbaya. Amen och Hallelujah. Prisa David. Svärje-vännerna kommer bli arga att det är politik i TV och att Sveriges populäraste program visas i PK-media... (bara en parentes till Svärjevännerna att orsaken till att det är Sveriges populäraste program är nog för att det visas i PK-media. Slut på parentes)

Read all about it och ni vet var ni läste det först. Jag är Sa-Ida (ni som läste Hemmets Journal på 90-talet vet vem jag syftar på.

Nä... kom igen nu. Årets låtar har varit intetsägande. Jag vill bli lite ruckad på ! Bli lite omskakad och arg och glad på en gång.

Nuuuuuuu kööööör vi !

Äntligen. Äntligen får vi höra de sista mediokra låtarna för i år. Efter idag finns det inget återvändo. Efter idag vet vi om det blir Eurovision Stockholm 2019, eller inte.

Melodi Nummer 1
Emmi har sjungit i Fantomen. Ojojoj. Nu blir det drama. Nu går vi all in.

Okej jag är lite efter  förklaring kommer strax
Det blir in i Melodi nummer 4 Fuldans

Rolandz är nog det bästa som setts på en schlager-scen. Abbas Waterloo-kläder men med glitter. Dansband. Svordomar. Johanna Bonows patenterade skakabde knän. Tjejer i korta klänningar. Olika dialeketer.
Det bästa man någonsin sett.

Och Stefan Löfven i  publiken ! O.M.G ! 

Tänk... jag är så nära Löfven !!

Melodi nummer 4
Olivia (inte lönt jag skriver efternamn för Magnus vet ändå inte vem det är)

Låten är  väl ok. Olivia har moderna revärer på kläderna. Det är lite glitter. Lite random-människor i neongröna kläder kör kullerbyttor.
Next please

Melodi nr 6
Felix Mr Sandman
Spana in öronen. Varför kunde man inte fixat snyggare öronsnäckor till honom?
Han har på sig en svart huvtröja. Det ser ut som han precis kommit hem från skolan. Mellanstadieskolan
Ändå sjunger han om brusten kärlek. Jag har svår att ta Herr Sandman helt allvarligt. Trots hans händer som knöt sig i luften.

Nu blir det reklam.
Anna Book gör idag reklam för parfym. Lindgren kräker. Jag kräker också lite

Lindgren har idag på sig en aprikosfärgad polo, röd kavaj med röda blommor på slaget och aprikosfärgade byxor. Kämns som om vi hamnat i rysk TV...

Jag kommer blogga om låt 1-3 också men uppdaterar lite senare. Hade liiiiite många bollar i luften.

Låt nummer 7 Mariette
Mariette har bytt byxor sedan genrepet. De andra byxorna var bättre. Inte för att vi ska rösta på byxorna.
Men ändå
Låten lät bättre live än nu. Den lät lite fattig nu. Man väntade lite på att den skulle gå igång. Den kom aldrig igång.

Nu ska David sjunga och vara rolig. Det går sådär. 
Nu säger David att det är väldigt jämt. Det sa han under genrepet också. Hur kunde han förutspå det ?!?! 🙄

Efter kvällens bidrag så kan vi konstatera. Det blir inte 'Stockholm 2019'....
Och när kvällens största är att det sprutas ut konfetti på publiken. Ja... då undrar man om halva svenska folket 'glömt' betala TV-licensen och budgeten till årets Mello är lite begränsad.

Plus i dagens program att David dansade Backstreat Boys.

Vidare
Elias Abbas (mitt stalltips)
Olivia med revärerna
Mr Sandman
Mariette (of course)
Rolandz


Alla mina tippningar vidare
Full pott till Ida

Jag finner det lite knasigt att det är så många tomma platser på parkett. Kamerorna sveper över massor av tomma stolar. Hade man inte kunnat plocka ner folk från läktaren till de stolarna? 

Nu kommer Cecilia Frode att sjunga en man i en byrålåda. Och Boris Rene kommer in och ingen kommer riktigt fatta vad han gör där. Be ware. Jag fattar inte alls. Folk kommer fram ur paket på scenen. De har jazz-hands. Hammons-orgeln är på högsta volym.

Green Room. 
Hehehe... är lite roligt att Robert Gustavsson (Roland) faktiskt inte säger samma sak som på genrepet. Han verkar improvisera. Typ jämt

Direkt till final
Mariette. Mariette tuggar tuggummi som en hockey-tränare. Undrar om hon spottar ut det innan hon ska sjunga igen.

Jag tror Mariette tar hem årets Mello. Skönt med en bra tjej i finalen också. Snyggt jobbat Mariette ! 

Men håller med Rebecca. Hon påminner lite i rörelsemönstret om Caroline af Ugglas men med en helt annan lpt. Vi måste fixa det till finalen....

Olivia till Andra Chansen.
Sandman till Andra Chansen

Hahahaha ! Nu blir det Rolandz i finalen 😂

Told ya

Detta är bara beviset på hur årets Mello-turne varit. Men jag gillar't
Glitter och glamour och crazyness. Mer fuldans till folket! Låten har ju ett fantastiskt budskap också. 😎

Men jag är lite fundersam på var Christer Björkman gjort av alla fantastiska grupper? Rolandz är den enda gruppen som är i final. I ett land fullt av riktigt duktiga grupper...

Nåja. Nu ska jag gå ut på stan. Försöka hitta Stefan Löfven och knipa honom på rumpan. Sedan ska jag hitta Rolandz och jämföra mitt hår med trummisen.
Nästa vecka kanske det inte blir live-blogg. Jag befinner mig i Norge... suck...

Men ändå inte. From Övik with love ! På gensyn!



































Taggar: melfest, melodifestivalen, svt, tobbeek, örnsköldsvik, övik;

Kommentarer :

#1: Rebecca

Lycka att du är med mig ikväll!
Jag höll på att bli lite nervös.

Svar: of course bejbi
Ida in da world

skriven
#2: Rebecca

David börjar svagt med en tråkig låt, av samma kvalitet som övriga låtar i år. Trodde först han hade bestämt sig för att vara med och tävla.

skriven
#3: Rebecca

Emmi är från Halmstad så hon får plus i kanten för det. I övrigt en pampig låt med inslag av sömnmedel....

skriven
#4: Rebecca

Melodi nummer två slår rekord i falsksång.

Svar: han lät riktigt bra tidigare idag ... 🤔
Ida in da world

skriven
#5: Rebecca

Men herregud, det blir ju bara sämre och sämre.....

skriven
#6: Rebecca

Fuldans, nja.... Den hade funkat perfekt som mellanakt men inte i tävlingen.

Svar: du är så neggo idag !!!! skärp dig ! ❤
Ida in da world

skriven
#7: Rebecca

Olivia hade tjänat på om hon sträckte på sig och drog ner axlarna. Inte ens håret kunde dölja hennes dåliga hållning.

skriven
#8: Rebecca

Felix låt är väldigt uppskriven, likt Frans för några år sen. Men fy så tråkig.

skriven
#9: Rebecca

Mariette var bra, men jag tyckte inte att musik och rörelser hängde ihop.

Svar: artistiska avdrag? 😉
Ida in da world

skriven
#10: Rebecca

Theo hejar på Olivia eftersom hon har gröna dansare som gör volter och håller i fötterna samtidigt.

skriven
#11: Rebecca

Efter i år finns en risk att fler platser blir tomma nästa år. Vem vill betala för kassa låtar och lam underhållning?

Svar: det var faktiskt roligare live än på TV...
Ida in da world

skriven
#12: Rebecca

Snark och godnatt. Mariette eller Samir och Viktor vinner. Jag dansar helst till Shuffla, men inser att Mariette är mer gångbar i Eurovision.

skriven
#13: Rebecca

Precis såhär känner jag kring årets mello: https://www.svtplay.se/video/17119886/norbergs-tv-tabla/norbergs-tv-tabla-sasong-1-mellospecial-1?cmpid=del:an:03-01-2018:norbergs-tv-tabla:pla:lp-app

skriven

Kommentera inlägget här :