...melfest !

 
 
 
Så har jag kommit hem från Mother Russia där jag har varit allvarlig i flera dagar. Det kommer bloggande därifrån. Eftersom jag sightseeande själv så får ni här en intressant selfie som bevis.

 
Ser ytterst bekväm ut...
 
Några stora misstag som kommer avhandlas i Rysslands-bloggen; änglar som delar ut nallar, toaletter som inte spolar och apelsinjuice. Och självklart mitt möte med DJ Trex. Ni som inte minns DJ Trex. Tryck på länken och värm upp med lite Mello-nostalgi.
 
klicka här
 
Idag slår Mello ner i Malmö. BOOM
 
 
Nu tror jag inte Mello går i Torson. Även om det hade varit spännande. Men man kan ju passa på att buda på lite allmänbildning. Huset ovan står i Malmö
 
Nu berättar David en fin saga om sig själv. I spotlight. Han dansar och sjöng och var ensam som barn. Han ville nog bara vara sig själv.
 
Jag kommer också vara mig själv idag. Vi beslutade oss för att tömma årets glögg-slattar. Det var nog ganksa många slattar... för jag erkänner mig något glad i hatten
 
 
 
 
 
  En glad hatt
 
 
Gillade verkligen öppningsnumret. David dansade, sjöng och steppade och plockade upp en söt 11-årig kille på scen.
 
Sen kommer Fab Freddie in och klistrar glitter på t-shirtar och skjuter ut i en jublande publik. Wow. Underhållning i världsklass....
 
Hashtagg ironi (som Eric Saade hade uttryckt)
 
Melodi nummer 1
En bitter vaggvisa med Martin Almgren
Lindesbergs stolthet (näst efter alla RG-gymnaster såklart)
 
Vi går igenom svåra saker i livet, säger Martin insiktsfullt. 
Nähä...
 
Martin sjunger. Martin sjunger bra. Jag blir glad. Det är lalalande körer bakom Martin. Jag lallar med. Allt som jag lallar med i är bra.

Jag lallar förvisso med i allt från Spice Girls också.
 
Jag vill ha SpiceGirls i Mello by the way. 
Och Justin Bieber
 
Det här låter som något från Nederländerna. Nanananananananananananananana
 
Melodi nummer 2
Barbie goes Hispanic på gång. (hon heter faktiskt Barbie på riktigt)
 
(Nu måste jag kolla käket. Jag glömde slänga in revbenen i tid så det blir liiiite sen middag. Typ)
 
Barbie ska leverera någon fantastiskt säger hon. 
 
Barbie dansar skuggdans. En dansare till höger ramlade nästan. -0,10 i avdrag för justering av kroppsposition utan steg.

Förlåt, domar-sjuk.
Den här låten hade kunnat vara väldigt bra men den känns överproducerad. To much. Lite rysk. 

 
 
Ungen som dansade med David i början lär vara med i hela programmet...undrar när jag kommer börja irritera mig på den söta charmiga ungen.
 
 
 
 Melodi nummer 3
Concha, Moncha eller Poncho(något sådant) ska sjunga om att fly från vardagen.
Han ska sjunga om sprit.
 
Vill berätta för alla barn att man kan ha kul utan sprit. Tillochmed utan glögg-slattar kan man ha kul. Säger de.
 
Lite Panetoz-vibbar av det här.
Det här var lite kul. Markoolio goes Hispanic
Poncho står som sångaren i LasseStefanz det vill säga hästen saknas.
 
Mina höfter gick faktiskt igång på detta. 
 
Melodi nummer 4
Nu kommer hon med naken-chocks-shortsen. Undrar om hon har de på sig?
Jessica (Andersson) är med för sjunde gången. Kempe för tre miljarder femtiotolfte gång. I Sverige.
I Polen har han varit med sextio elva miljarder gånger
 
Nu ska kvinnor komma till sin fulla potential. Känns som om Greklands samlade filosofer är med i veckans deltävling
 
(Ät-paus. Ska skära revben medan Fab-Freddie skjuter ut T-shirter till publiken. Wow. Hoodeladi. Till Rednex skjuter Fab-Freddie ut t-shirtar. Detta är bra TV...)
 
 
Melodi nummer 5
Medan jag skar revben sjöng Kalle Moreus om lycka och fiolerna spelar och knätoffsarna viftade.
Och Kalle Sjöng "Så underbart" en gång till och jag är som vanligt kär i Kalle.
 
Nu ska jag försöka äta lite medan Dotter sjunger. Strax tillbaka
 
Melodi Nummer 6
Seriöst. Jag kommer inte skriva något om den här låten. För den här låten kommer vinna.
Magisk,
 
 
 
Nu slängde de in massa personer i en låda för att säga
"Zlatan" och "Malmö är Sveriges Bästa stad"
 
Jadijadi
 
 
 
Melodi nummer 7
Åååååh..saknar Mendez! Har inte fattat huuur mycket jag saknat Mendez innan han dök upp. Okej. Låten var väl inte strålande men åååh Mendez. Jag har saknat din Razor Tongue.

Det här kan ju bero på 90-talsminnena...
Glöggen har lagt sig så jag kommer inte berätta om dem ikväll...
 
 
Mellanakt
Nu ska Fab-Freddie dansa. Till "Who run  the world...girls"
Samtidigt som han skriker. Hoodeladi. Ojvad det vibrerar överallt.

Och David Lindgren låtsas som om det ar en överraskning. Och sedan pratar de i mun på varandra. Och Fab håller på att få hjärtattack. Jag älskar Fab Freddie
 
Vendela - du som är pysslig: sy en Mello-filt till mig ! Får jag pannlampor på köpet?

 
Vidare är
Spritreklamen med Poncho (eller vad han nu hette)
Knätoffsarna visare (eller Kalle eller vad han hette)
Mendez vidare
Idol vidare
Jessica
 
WHAT THE FUCK !
Årets bästa låt utslagen ?!? Näääää.... nu slutar jag. Mello-lyssnare är obildade. Vad är det för fel på er ?!?
Jag har inte varit så här upprörd sedan Lorren åkte ut i Andra Chansen.

Sverige - ni är PINSAMMA !
Inte jag. Jag röstade på Dotter. Ni andra gjorde bort er.

Men det är ett fritt land. Rösta på vad ni vill. Men ni har fel.
 
Mellanakt
Siwan + Linnea Henriksson
Jag älskar Siwan. Siwan till Mello ! 
 
 
 
 
 Jag gillar Linnea men det här blev lite konstigt. Brukar gillar konstigt. Men det här var lite konstigt konstigt.
 
Green Room-talk
David tafsar på Jessica, säger att Ponchon är rolig, ber Marin att svära.
Svensk underhållning i världsklass.
David kallar Kalle för Mys-melon. Oj, vad gulligt.
Och Mendez känner att Malmö dansar och skriker "YEEEAAAH BABY"
 
Fab-Freddie intervjuar Pernilla Månsson-Colt. Och berömmer henne för att hon hittat en ballong.
 
Nu har vi ett resultat:
det blir en kille i finalen. 
 
Martin
 
Finalen kommer bli sjukt tråkig. FEMTE solo-killen i finalen.

Förlåt men nu är jag arg. Vi kan snacka i hundra år om #metoo och fan och hans moster men om ingenting händer så händer ingenting. Då kan vi snacka i evighet.
Nu har vi röstat femte grabben till final i Mello (jajaja jag vet att det finns värre kamper men detta är kanske en som speglar övriga?)
 
Det ENDA som glädjer mig något är att låtskrivarna är av båda könen. Men om enbart grabbar är i finalen så tänker jag faktiskt inte titta. Urtråkigt och pinsamt.
 
Till Andra Chansen
Cuba Libre
 
Jag bryr mig knappt. 
 
Mendez till Andra Chansen
 
Jessica eller Kalle.
Nästan så jag hejar på Jessica för att få variation.
 
Jessica i final. Jag gillade inte låten. Jag gillade inte framträdandet. Men jag gillar att vi har en tjej i final.
 
Nä... det här var årets besvikelse. Men NÄSTA vecka kommer deta vara årets topp-program !
 
För då sitter jag på plats live i Övik på genrepet och diggar. Rolandz - jag är så lycklig. Jag ska se Rolandz live !!!! Jag måste vara världens lyckligaste människa.

Så nu försöker jag lämna detta bakom mig. Gå vidare i livet och se framåt.
Jag glömmer denna deltävlingen.
 
Det är punk.
 
Over and out

Kommentarer :

#1: Rebecca

Var får de alla talangfulla barn från?! Vilket proffs!

Svar: Inte lika talangfulla som våra barn... varför missar de dem hela tiden?!?
Ida in da world

skriven
#2: Rebecca

Martin inleder veckans deltävling som förra avslutades: 😴😴

skriven
#3: Rebecca

Jag blir så trött. Sverige är ju bra på musik, vad händer i mello2018???

skriven
#4: Rebecca

Har Sverige som mål att komma toksist i årets Eurovision???

skriven
#5: Rebecca

Theo som gör allt för att få hjärtrösta har än så länge inte velat dela ut ett enda hjärta. Säger väldigt mycket om veckans bidrag.

skriven
#6: Rebecca

Dotter är första bidraget som ger mig något. Men det är fortfarande svagt.

skriven
#7: Rebecca

Om jag hade varit Madame President Mello hade jag skickat Dotter till final, Jessica till andra chansen och resten hade fått gå hem direkt...

Svar: Nu är du elak faktiskt. De gör ju faktiskt sitt bästa och ser glada ut
Ida in da world

skriven
#8: Rebecca

För första gången var Fab riktigt bra.

Svar: När han viftade på höfterna eller när han sköt ut glitter-tshirtar? ;-p
Ida in da world

skriven
#9: Rebecca

Vad hände??? Katastrof!!!

skriven
#10: Rebecca

Fast Loreens låt var inte bra förra året....

Svar: Jo. Den var konstigt bra.
Ida in da world

skriven
#11: Rebecca

Nu är det upp till Linnea om kvällens ska gå att rädda.....

skriven
#12: Rebecca

Vem är discokulan i greenroom? Var hon på scen?

skriven
#13: Rebecca

Jag brukar inte bry mig om man eller kvinna, men kan ändå konstatera att 5 av 5 bidrag direkt till final framförs av män.

skriven
#14: Rebecca

Vilken av låtarna som har gått till final är värdig en plats i Eurovision? INGEN!!
Nu är det upp till Mariette nästa vecka....

Svar: Vadå? Rolandz är ju också med nästa vecka?
Ida in da world

skriven

Kommentera inlägget här :