...lycka är...

När det är totalt kaos överallt och sjukvården går på knäna och konstaterar att det enda man kan göra för mig är en ny operation. Sedan ställer man in alla operationer för folk vill gå på shoppingtur inför jul.
Men...

Idag ringde de från sjukhuset att de trots corona beslutat att gå vidare med min operation men behöver flytta fram den några dagar.
Total lycka

När jag hämtat mig efter den här operationen behövs det ytterligare en operation och sen är jag redo börja leva på riktigt igen. 

Vi ställer olika krav på livet vid olika tillfällen. Mina krav är ganska lågt ställda just nu men lyckan kommer lättare när kraven på vad lycka innebär inte är så höga.
Samtidigt ska lycka inte blandas ihop med strävan att bli bättre på något eller komma framåt i livet. Det har sitt egna syfte där lycka inte är överordnat. Man vill bli bättre på något för man vill bli bättre på det, inte för att man per automatik blir lycklig när man uppnår sitt mål. Målet är inget vägen är allt och är man bara förälskad i målet men hatar vägen ska man akta sig för att vilja uppnå målet. Det är nämligen sällan där man hittar krukan med guld.

Lycka för mig just nu är att jag får min operation och kan se fram emot en sommar.

Tillägg: Skumtomtar är också lycka



Taggar: covid, lycka, operation, region, skåne;

Kommentera inlägget här :