Jag och massor av andra

På Wikipedia kan man läsa mycket intresseant och mindre intressant.

Jag tycker Wikipedia är bra som utgångpunkt till kunskap men jag hade aldrig köpt det rakt av. Exempelvis så uppdaterades Wikipedia med fel namn på gärningsmannen bara några timmar efter tragedin på Utöya.

Oavsett... så här står det om min födelsedag den 10de Juli.

Det är Bahamas nationaldag. TJOFLÖJT ! Tänker någon gång i mitt liv åka till Bahamas på min födelsedag och låtas att alla människor firar mig

Det är dessutom Knut den Heliges dag. Hallelujah. Han var kung av Danmark under 1000-talet.


Knut

För övrigt så är den 10de Juli inpräntad i almenackan på grund av följande händelser:

1. Paavo Nurmi vinner både 1500 meter och 5000 meter på OS. Med en timmes mellanrum mellan loppen. Respekt !


Respekt !

Sedan har det inte hänt så mycket mer på min födelsedag... om man då inte räknar dödstöten för New of the World som ju inträffade i år.

Följande människor delar födeledag med mig:
En hel hög amerikanska politiker som tydligen ska ha gjort stora avtryck på vår historia (allt enligt Wikipedia) - George M. Dallas, Jacob M Howard, Robert M Patton, William Robert Taylor, John W Giggs, Bob Bullock, Phil Gingrey, Ron Klein, Ross Carnahan.

En hel hög med nazister

Lite viktigare personer som är födda samma dag som jag:
Mark Levengood - riksbög
Camille Pissaro - konstnär
Nikola Tesla - uppfinnare
Marcel Proust - författare
Elov Persson - skaparen av Kronblom
Ronny James Dio - hårdrockare
Helen Sjöholm - sångerska



Så nu blir allt klart för mig !

Mitt livsöde är följande:

Jag gör en politiskt karriär som går genom Danmark, Tyskland och vidare över pölen till Amerika. Jag börjar min bana som nazist men blir sedan republikan. Jag kommer ut som gay, sopar hem allt på löparbanorna, skriver böcker, målar tavlor, sjunger och ritar serier.

När jag dör blir jag helgon.

Klart som korvspad ju !






Kommentera inlägget här :