...sjuka Mello...

 
 
Fy farao vad jag är sjuk... nämn en symptom så har den varit närvarande under veckan.
 
Så idag är det sjuk-Mello. Ska försöka hitta en sjukdom för att symbolisera varje låt. Sedan ska jag välja ut bästa sjukdomarna istället. Helt normalt.
 
Det är sådant kvällstidningarna håller på med när de har slut på ideer för at skapa buzz krin Sverige största buzz. Ikväll får vi se en som kommer tillbaka, en som kommer tillbaa för femtielfte gången och sjunger om sol, vind och vatten, en som säger engelska svordomar 49 gånger under 3 minuter, ett gäng som gillar att vara sig själva, en som ska fyll ut hip-hop-kvoten, en som fyller ut reggae-kvoten och en son til Sveriges högsta C.
 
Låter som sjukdomar redan innan vi börjat. Nåja vi får se...
 
Den här ebolan som jag har till trots;
 
NU KÖR VI
 
Strax
 
Idag är det lite vimsigt eftersom jag första fem minuter zappar mellan gymnastiktävling och Mello
 
Så nu är jag med er 100%!
 
Eller...ja..5 %,,, resten 95% är feberyra
Jag ska bespara er foto på mig själv. Vissa är så här söta när de är sjuka:
 
 
Hade en ide att lägga ut en bild på mig själv i samma läge. Men efter att ha sett på resultatet så besparar jag er det.
 
Mariette
Låter allmänt lidande i början i miljoner år. Känns som det är en kronisk sjukdom...Människor med snören i ryggen hoppar omkring Mariette. Hoppelihopp. Verkar lite psyko. Snyggt psyko. Bra uppbyggnad till refräng där Mariette väntar i miljoner år.
Sjukdom: Manodepressiv
 
Jag gillade manodepressivt
 
Pontare
...har förvandlats till min pappa och tagit på sig hipster-kulturen. Han är innte ungefär tre år senare
Det gör ont på Pontare. Och det brinner eld överallt. Oj vad det brinner. Det brinner i havet! Pontare som går igenom alla element
Vi är inte helt överrens. Antingen scharlakansfeber eller senildemens. Det försnämnda för det brinner samtidigt som det är frossa. Den sistnämnda motiveringen är för att folk måste ha glömt att detta har gjort förr
 
Lynda Woodruff är igång..
 
 
 
Etzia
Jobbar mot det mansdominerade musikbranchen och ställer upp i festivalen med en låt skriven av två killar ;-)
 NU kom kropssstrumpan. Det känns ganska 2005 det här i övrigt också
 
Hade hoppat på mer reggea och mindre pop i detta faktiskt.
Det här solsting. Någon satt för länge med drinkarna i solen och skrev musik med ketschup-song i bakgrunden
 
Hittade ingen bild på sol och drink så det fick bli säl och sol. Ganska bra ändå,,,
 
 
Allyawan
Kvällens hiphop-kvot. Älskade hans version av "Hade en gång en båt" men oj... det här är inte rent. Rösten låter inte bra...
Detta var definitivt årets influensa. Miljoner symptom som kom efterhand. När den ena symptomen verkar ta slut kom en ny in och helt plötsligt var det tre symptom på en gång.
 
Dissmissed
Älskar Salo. Det här var ganska bra. Ingen total vinnare kanske men bra ! Jag skakar på de lurvig lite. Med tanke på deras absoluta fabulösa budskap som precis skapade en bra diskussion med 6-åringen så blir det klaustrofobi. Eftersom det fakiskt är det man har när man sitter instängd i en garderob eller i sig själv.
 
LIsa Ajax
Har en regnrock och under den en paljettbeklädd bikini-överdel.
Hon sjunger 49 samma mening och lite mindre gånger sjunger hon k-a. Mysigt.
 
Hon är varm och sjunger om k-a. Måste vara någon form av könssjukdom. Herpes. Detta bidrag blev herpes. Ganska trevligt framträdande. Proffsigt utförande. Lite småprickar som stannar kvar.
Samtidigt är Ajax bara barnet så det kansek är olämpligt?
 
En av de dära Ingrossorna-Walhgrenarna
Det här känns extremt 80-tl men ändå fräscht. Alltså tyvärr blir det HIV.
Men han en av de där Ingroosorna-Whlgrenarna gör det bra och viftar på rumpan och det glittrar discoaktigt. Det här lär gå vidare.
 
Nä, nu struntar vi i det där med sjukdomar. Kändes ju hemskt !
 
 
Men har ni vägarna förbi här så ta på er gasmask.
 
Nu tappade Hasse bort sig. Men...vet ni vad...det gör ingenting. För det är faktiskt Hasse.
 
Alltså... nu känn det som produktionen flippade i mellanspelet. David L sjunger schlagers men jag misstänker att det är förinspelat för de klippte in det väldigt konstigt...
Men bra mellanakt. Med Picadilly Circus och nu blir det naket ! David står i mässen och sjunger "Det gör ont"
 
Kan inte bli mycket bättre
 
Manodepressivitet vidare
HIV vidare
Scharlakansfeber/Senildemens
Herpes
Klaustrofobi
 
Kvällens favoritsjukdomar !
 
Uppmanar alla att itne gömma att slänga iväg ett vanligt samtal eller sms-röst någongång så Radiohjälpen får lite dineros.
 
Mariette pratar halmstad-mål och är kissenödig.
Ingrosso hoppar på stolen. Han är nog också kissenödig
 
Nu är det teknikstrul igen
Så de ropar upp alla igen för femtitolfte gången.
 
Till Final : Mariette
Kom på att dansarna ser ut som om de gör "Rekylen" i Gladiatorerna. Saknar bara Anders Timell och Gry Forsell
 
... eller nä...
 
Vi saknar inte Gry Forsell och Anders Timell i Mello.
 
Andra Chansen: Dismissed
Andra Chansen:LIsa Ajax
 
Nu står finalen mellan ung och inte-lika-så-ung. Tror att ung vinner denna kampen.
Final; Ung Wahlgrenare-Ingrossoare
 
Tycker lite synd om Pontare faktiskt
 
De verkar som tekniken strular rejält på Malmö Arena. Måste vara danskarnas fel.
 
Nu ska jag kurera mig på något sätt. Huskurer till alla möjliga symptom mottages tacksamt. Nästa vecka är jag i Bulgarien men om internettet fungerar kan jag nog slita mig för 1 1/2 timme för Mello. Que sera sera!
 
Ha det gott !
 
Taggar: 2017, Melodifestivalen;

Kommentarer :

#1: Rebecca

Jag är här!!

Svar: Jippie !
Ida in da world

skriven
#2: Rebecca

Heja Halmstad!

skriven
#3: Rebecca

Snygg produktion och snygg låt av Mariette.

skriven
#4: Rebecca

Pontares inledning - nu snackar vi!!!!

skriven
#5: Rebecca

Resten av låten var tyvärr lite snarkig...

skriven
#6: Rebecca

Blekt tredje bidrag.

skriven
#7: Rebecca

I år känner jag mig inte så engagerad. Sitter och väntar på LÅTEN! Nör kommer den?

skriven
#8: Rebecca

Ajax eller Zara??

skriven
#9: Rebecca

Pluspoäng när en artist nämner Ennio Morricone som inspiration. Ett extra rösthjärta.

skriven
#10: Rebecca

Benjamin kopierar danssteg från sin mamma.

skriven
#11: Rebecca

Theos omdöme:
1 - inte så bra
2 - inte heller bäst
3 - inte heller bäst
4 - inte bäst inte bäst inte bäst
5 - inte bäst
6 - bäst, den är bäst
7 - bäst

skriven
#12: Rebecca

För första gången gillar jag David Lindgren. Mellanakten gjorde han riktigt bra!

skriven
#13: Rebecca

Lägger barn så är glad att jag har dina blogguppdateringar. Tack!

skriven
#14: Anonym

Ida, det här var inte bra.

Svar: Vadå? Allt ?
Ida in da world

skriven
#15: Rebecca

Full pott för mig ikväll. Bra jobbat, Ida, trots sjukdomar och elände.

skriven

Kommentera inlägget här :