...ett barn i sitt esse...

Sagt av X... 

X bakar
Smiter iväg på toa och kommer sedan tillbaka.
- Du glömde tvätta händerna !
- Det gjorde jag inte alls det !
- Jo, jag hörde ingen kran.
- Jag tvättade visst händerna. Innan toan !

Dialog
 - X, du måste lära dig att låta människor prata klart. Du kan inte avbryta dem hela tiden.
- Men mamma, jag låter alltid människor prata klart! Om jag inte har något att säga.

X på läkarbesök. 
Läkaren frågar om hon har något husdjur men tanke på att eksemet eventuellt kan härstamma från ett husdjur.
- Jo jag har ett husdjur. En fisk !

 

Klockan 02.30 på natten
-Mamma ! MAMMA ! MAMMA !
- Mmmmmm
- MAMMA, jag måste berätta något !
- Jag kommer ! Vad är det?
- Mamma... det är jättegott med mosad banan på pannkaka

 

Vem är egentligen bäst?
- X, du är bäst!
- Jag vet mamma ! Alla är bäst ! Jag också!

 

 

 

 

 

Taggar: 2017, 6-åring, Barn;

Kommentarer :

#1: Eva%20Rodriguez

Vad månde bliva? Politiker, för hon har ju svar på allt.

skriven

Kommentera inlägget här :