...trollen i skogen...

Troll är något av det bästa jag vet.
Trollen i skogen alltså.
Troll på nät ger jag inte mycket för. Vill egentligen inte kalla dem troll. Det är långt över deras värdighet.
Trollen i skogen för mig bor under stenar. De skriker sällan. Trollen i skogen bryr sig om andra men vill låta varje djur få leva sitt liv. Ett troll kan se skrämmande ut vid en första inblick men har ett hjärta av guld. Andra så kallade troll, är precid tvärtom.

Trollen i skogen ifrågasätter varje vattenhål de dricker ur; är vattnet rent, var kommer det ifrån, tar jag någon annans vatten. De utövar alltså käll-kritik. 
De vet att den skogen som de lever och verkar i inte är hela världen. De vet att det finns en värld utanför Trollbladet även om Trollbladet reflekterar på Trollens omgivning.
Trollen i skogen.
Jag älskar dem
Taggar: internet, källkritik, skogen, troll;

Kommentera inlägget här :