..OS-krönika dag 4...

Supertrion analyserar

Idag har det varit idel svenskar som inte levt upp till sina förväntningar. Men det är ändå helt okej, jag kan ta en missad OS-medalj så länga attityden är rätt.
Hem och träna det är OS igen om tre år.

Swishade förbi surfingen och fick se två människor som låg på varsin bräda och väntade på en våg i tio minuter. Sen bytte jag kanal för att tio minuter senare få ett meddelande av ena delen av supetrion att surfing var den coolaste TV-sporten ever. 
Jag hade bara tio minuter tålamod att vänta på de perfekta vågorna så jag missade allihop...

Swishade över till segling där jag är sanslöst tacksam över grafiken i rutan. Annars hade jag inte fattat alls vem som var först och sist när alla kryssar fram och tillbaka. Jag har seglat optimist-jolle en gång med skolan. I Max Sallminens hemmahamn Lomma. Det enda jag minns är att jag hatade att jag inte kunde styra vinden hur mycket jag än ansträngde mig och att jag frös hela tiden.  Så hatten av från mig

Supertrion hann även gå igenom och hitta svaret på varför de manliga boxarna i OS inte behöver ha huvudskydd men de kvinnliga måste. Svaret blev självklart när vi kom på det:
Tjejerna har något som behöver skyddas

Vi hann även diskutera männens vana att leka tuppar varje gång de blir lite putta över något. Som det här exemplet från handbollsmatchen Norge-Spanien där norrmannen blev arg och behövde blåsa upp sig och lyfta ut sina armar för att se så stor ut som möjligt.

 
Vi har även gråtit till killarnas lagfinal i gymnastik tillsammans. Stora starka ryssar som rasar ihop i fyra enskilda högar efter de tagit OS-guld och grät lika mycket som jag ungefär.

Det gjorde att jag missade första delen av handbollen Sverige-Japan men med tanke på hur den matchen urartade sig så gjorde det ingenting. Trots att vi vann.

Ibland är inte vinst utan attityd det viktigaste.





Taggar: analys, os;

Kommentera inlägget här :