...tagga julen...

Jag älskar julen.
Min egen teori till den kärleken tror jag beror på:

Jag hatar mörker
På julen får man sätta upp ljus överallt

Jag älskar baka
På julen är det lag på att baka

Jag älskar att äta
På julen är det bara att äta på

Jag gillar nedräkningar
Hela julen är en enda 24 dagars nedräkning

Jag älskar att ge bort saker
Säger sig själv

Idag firade jag först advent genom att döma tävling för barn. Ena dagen är man på VM, nästa dag dömer man de som tar sina första steg inom idrotten.
Båda har sina tjusningar men det sistnämnda är faktiskt lite roligare. 

Sedan blev det rota i lådor för att hitta julen. Julen fanns i en himla massa lådor i år. Adventsstaken lös med sin frånvaro.
Efterlyser härmed en stycken adventsstake.
Den är röd med mossa i.
Hör av er om ni ser en. 

Tack och lov hittade jag dock bockarna.


Nu ska jag ta lite glögg och peppisar och fundera på vart adventsstaken har rymt...



Taggar: första advent, jul;

Kommentera inlägget här :