..steg för steg...


Så är jag ÄNTLIGEN tillbaka på gymmet.
Eller sjukgymnasten iallafall.
(Förlåt. Fysioterapeuten heter det ju)

Jag får göra 15x3 benlyft fram, sida och bak. 
Höftlyft
Knäböj
Lite sit-ups och rygglyft

Kryddar med lite sittande hantelövningar för armarna.

Jag är så groteskt svag just nu. 🤣

Men försöker vända det till att min kropp har varit med om typ 15 (jag har tappat räkningen) operationer och lika många rehab-perioder.
Varje gång har den kommit tillbaka och fortfarande är min fysiska ålder runt 25.
Då talar vi bara om fysiken. Det starkaste är ju ändå där innanför. Rehab täroftast mer.bakom kroppens skal:
Falla, resa sig, lära sig gå igen
Att göra detta gång på gång på gång utan att sluta resa sig. Det är starkt.
Så trots att jag är groteskt svag just nu så vet jag att jag är förbannat stark. Och jag kommer tillbaka.
Det gör jag alltid.

Nu längtar jag främst efter:
- cykla
- vandra
- slippa kryckorna

En blygsam och ödmjuk längtan.
Men som kommer accelereras.




Taggar: höftplastik, operation, rehab, ung;

Kommentera inlägget här :