...Välkommen till Idaversums utrotning av hörlurar...

...där hörlurar byts oftare än trosor...
 
..nästan iallafall...
 
Ödet för mina lurar är alltid desamma:
för tidig och tragisk död.
Metoden har dock skiljt sig åt.
 
De stackarna har drunknat efter ha lagts i kaffekoppar, tekoppar och drinkar med sugrör.
 
De har fastnat i bildörrar, tågdörrar, blixtlås och i olika delar av min klädsel så de dragits itu som de ingår i något sjukt tortysexperiment. Oftas helt omöjliga att sätta ihop igen. Ibland har man kunna sätta ihop dem med silvertejp men det har oftast bara förlängt deras lidande till den analkande förutbestämda tidiga och tragiska döden som förpassar dem till hörlurshimlen.
I hörlurshimlen finns det redan ett harem av Ida-lurar.
 
Sedan har vi problemet med knutarna i mina synapser som gör att jag glömmer, tappar och förlägger saker som jag använder ofta. Jag har taggat halva Europa genom att placera hörlurar på olika platser, färdmedel och miljöer.
 
Men den här gången har det hänt något speciellt.
De senaste lurarna har doppats i kaffe, tappats i fontäner, glömts över halva Europa men överlevt allt. 
Men igår tog det slut.
 

On/Off-knappen har glappat ett tag men med lite tuff kärlek har de fungerat ändå. Men nu kastades handduken in och lurarna fick möta sina föregångare i hörlurshimlen.
1 1/2 år gamla. De äldsta lurarna jag någonsin ägt.
Nej, jag är inte för konsumtionssamhälle men jag och hörlurar är inte kompatibla, våra energier synkar inte men jag är någonstans tacksam att jag tar död på lurarna innan de tar död på mig,
 
Oavsett så har jag nu väldigt explicita krav på de nya hörlurarna som jag ska införskaffa eftersom de förra lurarna satte standarden och den har höjts.

Krav

1. Fukt/vattentäta
För att kunna möta utmaningen att läggas i kaffekoppar.
 
2. Senilsnöre
Pods/Buds fungerar inte utan snöre. Ett dygn sedan hade jag bara haft en lur kvar. Max.
Snöre mellan öronsnäckorna är ett måste
 
3. Brus-reducerande
Jag blir knäpp när man lyssnar på någon intressant podd men inte hör allt ordentligt. 
 
4. Bra mick
Jag pratar mycket
 
5. Mjuk och bekväm öronsnäcka
Jag har små öron och gillar lyssna på podd innan jag somnar. 
 
Har ni några tips?
 

 

Kommentarer :

#1: Rebecca

Jag har två olika; ett par med sladd när jag är på fötterna och ett par utan sladd när jag ska sova.

Svar: Hmmm... intressant tanke. Tåls att fundera på...
Idaindaworld

skriven

Kommentera inlägget här :