Xanas första jul

Jag älskar julen.

Jag älskar att vi försöker lysa upp allt mörkt.
Att vi bryter tystnaden med vackra visor.
Att vi bygger på fläsket för att stänga ute kylan med god mat.

Självklart koncentrerar jag mig fullständigt på alla hundar, ungar, män och julklappar och glömmer fullständigt föreviga ögonblicket. Tack och lov koncentrerar sig Johan mest på förevigandet så jag får sno lite bilder av honom.

Julafton började med min årliga Julaftonspromenad. Den innebär att jag går ner på stan och spontanshoppar extrajulklappar. Det vill säga sådant som kommer i min väg som jag kan tycka folk behöver.
Efter det blev det att panik-kladda med mina chokladtryfflar.

Sedan inleddes den nya julaftonstraditionen:
Var e Fjant?
HÄR MAMMA !


Skulle kunna vara Xana, 3 mån

Sedan var det dags för avfärd. Trodde vi.
Steg 1 - blöjbyte
Steg 2 - sätta på kofta och overall
Steg 3 - storbajs

Steg 1-2 igen
Steg 4 - Sätta i bilbarnstol
Steg 3

Steg 1,2 och 4 igen.
Vi blev sena och kom tio minuter in i Kalle.
Sedan blev det mat.
Sedan kom Tomten.

Tyckte Tomten hade magrat i år.
Men han hade med sig bra presenter till Xana.
Och bra presenter till mig - fck en halsduk, en På Spåret bok och svindyr massageolja med tillhörande helkroppsmassage.


Johan leker med barnen





Kommentera inlägget här :