En vanlig diskussion i våra liv...

"Du är tjock" sa Johan

"Det är jag inte alls det" svarar jag

"Det är du ju visst det" tjatar Johan

"Fan, vad taskig du är" säger jag sårat

"Ja, du säger ju det jämt" menar Johan

"Det gör jag inte alls det"

"Det gör du visst det!"

"Gör jag inte alls det! Jag tycker inte att jag är tjock. Jag tycker att jag är för tjock"

"Du kan ju inte vara för tjock om du inte är tjock"
tycker Johan

"Klart jag kan! För tjock handlar ju om ursprungs-förutsättningen"

" Det är ju helt grammatiskt fel"

"Är det inte alls ! Du kan ju vara tjock utan att tycka du är för tjock"

"Men för tjock ´kan ju också vara innan du är tjock"

"???"

"Ja... förstadiet till tjock - för-tjock. Alltså för-tjock till att du blir bak-tjock"


Före fet?



Så gick en timme i våra liv där vi diskuterade för tjock, bak tjock, efter tjock, tjock och tjock-chock.
Timmen kommer aldrig åter.


Kommentera inlägget här :