Jobba Jobba bort min sura min

Idag har det blivit jobb för hela slanten.

Nu ska jag på ett enkelt sätt förklara hur mitt arbete och de pågående förändringen där kan skapa världfred

Nytt datorsystem =

Nytt jobb =

Ny utmaning =

Glad Ida =

Glad Johan =

Glad tonåring =

Nöjda lärare =

Glädjen sprider sig =

Khaddafi blir älskad till döds =

Världsfred


NOBELS FREDSPRIS TILL K-RAUTA
AND IDA FOR PRESIDENT ! ! !



Egentligen är jag inte så förändringsbenägen. Tycker om rutiner.
Men jag har en egenskap som strider emot och är starkare än mitt rutin-vurmande.

Nyfikenhet



Förutom jobb har det varit en relativt produktiv dag.
Inget pluggande men Johan fick tag på ny fin badrumsmatta på Lagerhaus




Nu på kvällen har jag varit och hämtat ett babygym (oerhört fjantigt namn - det är en filt med leksaker) som jag införskaffat på Blocket.

Det tog henne :
30 sekunder att fisa in det
5 minuter att kräka in det
10 minuter att bli intresserad

Jag är imponerad !


Gymet kommer från TinyLove och förutom på Blocket och Tradera finns det på BabyLand.
Fast jag hade personligen aldrig lagt ner den summan som ett nytt gym kostar.




Det första som hände när vi kom hem var dock att jag och Johan kröp omkring och försökte hitta alla tutor, ljusspel, musik, prassel och annat kul. Det var faktiskt extremt utvecklande även för en 40+:are och 30+:are !

Kanske att rekommendera till alla jobb-coacher på Arbetsförmedlingen ! Köp in babygym, lägg de arbetslösa där och låt dem utvecklas ;-)



Kommentera inlägget här :