VI VANN !

Nu kan vi äntligen börja släppa på lite information angående vad som pågått i vårt krig mot försäkringsbolagen gällande deras ovilja att försäkra prematurer.

I våras spelades ett TV-reportage in för PLUS.
I det programet spelades bl.a ett telefonsamtal in där vi ringde till Folksam. Idag hade samtliga tre försäkringsbolag äntligen samsats om att ställa upp i en debatt för att svara på frågorna om sina barnsförsäkringar. Som av en slump släppte Folksam pressmeddelandet idag att de försäkrar alla barn.

http://media.folksam.se/2011/09/01/folksam-forst-med-barnforsakring-for-alla-barn/

Jag vill tacka PLUS och Svt. Vill uppmana alla att se programmet när de sänder det i oktober.
Vill även tacka Folksam för att de tillslut lyssnade trots att det krävdes både TV och kvällspress för att öronlapparna skulle plockas bort.

MISSION ACCOMPLISHED

Kommentarer :

#1: Annika

Påminn mig när det ska visas, jag vill se när du sitter och ser ledsen ut bland körsbärsblommorna.

skriven
#2: Carolina

Hej! Kul att ni vann! Som ni har kämpat!! Det är synd att försäkringsbolagen ska göra nått först då man kopplar in massmedia. Tycker det är starkt av er att ni har stått på er! Med vad gör man inte för sina barn. Ta hand om dig & familjen! Kram

skriven
#3: Jenny

där lärde de sig, man bråkar inte med en Ida! :)

Grattis!

skriven
#4: Helena

Självklart, väldigt intressant ämne och programmet var superbra!

Ja absolut! Det är rent ut sagt förjävligt att det ska vara så här:/ Våra barn är lika friska som vilket annat barn som helst! Blev så arg när jag tittade så att jag nästan kokade och vi hade lite debatter här hemma, hihi:) Men är glad att det löste sig för er! Ska bli spännande att ringa Folksam i veckan faktiskt.. Har allt som vi äger och har försäkrat där dessutom så dom borde vara sammarbetsvillig:)

Ta hand om er! Kramar

skriven
#5: Helena

Och förresten, vilket superbra arbete ni gör!! Det får ni en stjärna i himlen för!!

skriven
#6: Ela

Sv. Att någon äntligen tog steget och kontaktade media i just denna fråga är så jäkla bra.

Inslaget i plus fick mig verkligen att tänka till.

När vi precis hade kommit hem från neo fick vi ett samtal från ett bolag (kommer dock inte ihåg vilket, eftersom det var min sambo som tog samtalet), och vi fick då rådet att försöka att söka efter att barnen fyllt 2 som tidigast. Vi fick alltså rådet att inte ens försöka. Och efter all skit som vi just hade gått igenom så fanns inte ens orken till att försöka.



Nu är i alla fall första ansökan skickad. Så nu väntar vi på svar.



Skönt att allt har gått bra för er, äntligen!

Hoppas att det går att få igenom en lagändring!

skriven
#7: Patrik

Hej,

Mitt namn är Patrik och jag är pappa till en liten kille som föddes v.22+5. Han fyller i dagarna 2 år och är fullt frisk. Vi har inte lyckats teckna en försäkring men det verkar som om det släpper hos Folksam. Jag har varit i kontakt med Plus, ochproduktdirektören och presschefen på Folksam. Jag skulle jättegärna komma i kontakt med dig/er! Maila gärna så kan jag ringa upp.

Mvh Patrik

skriven

Kommentera inlägget här :