Uttråkad

Jag är en rastlös själ.

Än så länge har jag inte kommit på vad som är min själs valium. Många har varit de hobby-terapeuter som frågat mig vad det är som gör mig lugn. 

Om jag hade vetat svaret hade hobby-terapeuterna varit arbetslösa. 


Någonstans har jag accepterat min rastlösa själ även om jag ibland funderar på om jag hade varit lyckligare med en normal själ.

Eller om jag bara skyller dåligt beteende på min rastlösa själ för att slippa göra något åt det.
😆

Ibland kliar det i själen och jag önskar att jag vågade. Samtidigt är jag livrädd för den dag som jag vågar. För den dag när jag hade låtit själen bestämma - den dagen hade jag trologtvis sårat någon.

När det kliar i själen vill jag smörja den med upplevelser. Inte alltid då lätt då upplevelser händer. Det är ingenting man beställer.




Dagen vårtecken:
Fluga på parkeringsautomat.

Vädret har varit fantastiskt idag också. Skulle tvätta bilen. Köpte dyr choklad istället. Det gäller att prioritera.


Kommentera inlägget här :