...första arbetsdagen...

Alltså, jag gillar att arbeta. Det är roligt !

Jag har alltid tyckt om att utvecklas, lära mig, kommunicera, utmanas, misslyckas för att lära mig att sedan lyckas.

Den största lärdomen jag har fått av elitidrotten är inte att lära mig att lyckas. Det är att lära mig att misslyckas. Groteskt bra egenskap att ha om jag får säga det själv. 

Så även om jag har haft fantastiska veckor på semester så var det roligt att komma tillbaka idag. Okej, utvecklades kanske inte jättemycket av att gå igenom 480 olästa mail men kommunicera och utmanades gjorde jag.

En bra egenskap att alltid ha med sig det är att gilla problem. Speciellt efter en semester är det en otroligt bra egenskap att ha.

Selfie på mig när jag har ett problem.

Problemlösning a la Ida

1. Du har/får/skaffar dig ett problem. Problem kan nämligen komma av slumpen, någon kan ge det till dig eller så är du själv orsaken. Detta är dock inte relevant. Det relevanta är lösningen.

2. Fundera på hur ditt liv hade varit utan problemet. Om du inte är sugen på livet utan problemet inse att du antingen är född martyr eller att du har misstagit dig att det var ett problem från början. Sluta läs.
Om livet utan problemet ter sig lockande gå till punkt 3.

3. Utgå från livet utan problemet; gör om problemet till en utmaning. Det vill säga rita upp en väg för att nå målet dvs livet utan problemet.

4. Gå de första stegen på vägen:
* Om det känns bra; fortsätt fram och fortsätt känna efter för varje steg.
* Om det inte känns bra; gå till punkt 1 igen.

Se! Problem är aldrig ett problem. Problemet med problem är hur man närmar sig problemen.
Problemlösning á la Ida !

Och glöm inte att du alltid är ryttare på din egen häst som rider på din livsväg. Det är inte hästen som ska göra vägen rolig. Det är du själv som ansvarar för att den blir rolig.

Enda hästbilden jag har så detta är troligtvis min häst.

Lättare sagt än gjort ibland men glöm aldrig att övning ger färdighet!
Taggar: insikt, tips;

Kommentera inlägget här :