...Ida städar...

Grundtanke: Jag ska tvätta



Slänger in en tvätt

Oj. Måste ta ner rena tvätten på tvättställningen för att kunna hänga upp tvätten som är i maskinen. Tar ner tvätten från tvättställningen.

Oj. Jag måste lägga den rena tvätten någonstans. Jag viker den och lägger den på sängen.

Oj. Sängkläderna är inte så mysiga. Vill inte lägga ren tvätt där. Byter lakan.

Oj. Råkade ta ut underlakan till enkelsäng istället för dubbelsäng. Äsch. Kan lika bra byta lakan till X också. Byter lajan i hennes säng.

Oj. Så mycket damm på sängkanten när jag byter lakan. Dammar.

Oj. Så mycket damm det blev på golvet nu när jag dammade sängkanten. Dammsuger.

Oj. Hittar kläder under sängen när jag dammsuger. Lägger in garderoben.

Oj. Så rörigt det var i garderoben. Städar ur garderoben. 

Oj. Hittade duschdraperier. Det behövs verkligen bytas duschdraperi i badrummet. Byter duschdraperi.

Oj. Vill inte lägga halvvått duschdraperi i tvättkorgen. Sorterar fram kläder för att fylla en ny maskin.

Oj. Där var första omgången från tvättmaskinen klar. Men... diskmaskinen bredvis är nästan full. Fyller diskmaskinen och sätter på.

Oj. När jag fyller diskmaskinen ser jag hur smutsig spishällen är. Rengör och putsar hällen.

Oj. Nu måste jag verligen hänga tvätten som väntar. Hänger tvätt.

Oj. Så mycket udda strumpor det var i den maskinen. Sorterar strumpor.

Oj. Just det... måste tvätta en maskin till. Slänger in en ny runda tvätt.

Oj. Diskmaskinen klar. Tömmer diskmaskinen.

Somnar i soffan.

Så går det till när Ida bara ska slänga in en tvätt...



Kommentera inlägget här :