...när 5-åringen blir förälskad i Ove...

Igår var det fullt ös. Älskar att bo i Lund.

Ja jag vet att det må vara en liten bubbla i en annan verklighet men jag är så nöjd att kunna låta barnet växa upp så nära forskning och vetenskap. Så hon redan från början får möjligheten att bli nyfiken och ställa frågan : Hur funkar det?

Igår var det Kulturnatten och vi hängde på Geologen och fick träffa en äkta paleontolog ! Andy på riktigt !
Sedan hängde vi på Fysicum och bygde spaghettitorn, kollade hur batterier funkar, klappade kackerlackor, låg på spikmatta, hällde grön karamellfärg över oss själva samt en stackars pojk som befann dig i närheten och åt korv. Sedan plockade X isär en hjärna och jag fick försöka bygga ihop den igen. Jag kan omöjligt tänka mig att jag använder alla dessa delar själv till vardags...
Sedan hängde vi i Domkyrkan och lyssnade på Sagan om Jätten Finn.
Sedan hängde vi med en präst i Domkyrkoforum och byggde egna sagoväsen och lyssnade på en Stråkorkester.

Så kom vi hem och i min enfald så tänkte jag att ungen måste vara helt slut. Bäst sätta på en vuxenfilm så hon somnar.

Klockan 22.30 förkunnade 5-åringen att hon har en ny favoritfilm och får hon ett barn ska det heta Ove.

Dagens lärdomar i Lund:
- plocka inte isär en hjärna. Den är svår att sätta ihop igen
- om du tänker att grön karamellfärg inte känns helt bra. Använd inte det då.
- ta inte för givet vad ditt barn tycker om. Ove kan vara en av de saker du väljer bort från ditt barn

Taggar: 2016, Enmansomheterove, Kulturnatten, Kulturnattenlund, Lund;

Kommentarer :

#1: Eva Rodriguez

Och jag hade lika trevligt i ert sällskap.

skriven

Kommentera inlägget här :