...mycket i Idas lilla huvud...

"Jag kan oroa mig för terrorister, fascister, nazister, antagonister, kommunister och inrikesministern.

Jag oroar mig för PISA, äldrevård, sjukvård, tidig vår och uppfödningen av mård.

Jag kan oroa mig för stenar som viner, bilar som brinner och deadlines som jag aldrig hinner.

Eller så väljer jag att oroa mig för knark, sprit, dynamit och all rännstensskit.

Jag kan oroa mig för brist på empati, på fokuseringen på vi, på min brist på energi.\",\"style\":\"text-align: center.

Jag vet inte hur pengarna ska räcka idag eller imorgon, till de gamla, till alla som ramlat

Jag ligger sömnlös och funderar på bomber, tromber och zoombier.\",\"style\":\"text-align: center;\"}},{\"type\":\"text\",\"attrs\":{\"value\":\"Kan inte fokusera när jag funderar på allt hat, tjat och brist på mat.\",\"style\":\"text-align: center;\"}},{\"type\":\"text\",\"attrs\":{\"value\":\"Vill ha mer kramar, mindre ramar och färre gamar.\",\"style\":\"text-align: center;\"}},{\"type\":\"text\",\"attrs\":{\"value\":\"Får klump i magen av vårdkriser, skolkriser och P-lisor.\",\"style\":\"text-align: center;\"}},{\"type\":\"text\",\"attrs\":{\"value\":\"Huvudet dunkar av extremism, extremhöger, extremvänster och extrema väder.\",\"style\":\"text-align: center;\"}},{\"type\":\"text\",\"attrs\":{\"value\":\"Tänker på folkrepubliken Korea, kor fulla med antibiotika, antibiotikaresistens, Amerikas president och om det som hänt faktiskt hänt.\",\"style\":\"text-align: center;\"}},{\"type\":\"text\",\"attrs\":{\"value\":\"Ögonen fylls med syner av svält, trånga flyktingtält, barn som inte får hjälp, kö till skjutfält.\",\"style\":\"text-align: center;\"}},{\"type\":\"text\",\"attrs\":{\"value\":\"Kan inte sova när grannen blir rånad, barnet blir hånat, när jordens resurser lånas och människor utplånas.\",\"style\":\"text-align: center;\"}},{\"type\":\"text\",\"attrs\":{\"value\":\"Men idag, just idag, vill min själ bara älska, förälska, hälsa och med kärlek frälsa.\",\"style\":\"text-align: center;\"}},{\"type\":\"text\",\"attrs\":{\"value\":\"Idag ska jag glömma allt det där som gör hela jorden matt och det är därför att;\",\"style\":\"text-align: center;\"}},{\"type\":\"text\",\"attrs\":{\"value\":\"jag imorgon ska vakna pigg och glad och orka oroa mig ännu en dag. \",\"style\":\"text-align: center;\"}},{\"type\":\"images\",\"attrs\":{\"arrangement\":1,\"images\":[{\"large\":\"https://cdn2.cdnme.se/1577711/9-3/temporary-image1466025605341_5761c67cddf2b3443ec763aa.jpg\",\"small\":\"https://cdn2.cdnme.se/1577711/9-3/temporary-image1466025605341_5761c67cddf2b3443ec763aa_thumb.jpg\",\"oid\":\"5761c67cddf2b3443ec763aa\",\"mobile\":false}]}}]}","style":""}}]}

Kommentera inlägget här :