...Melodifestivalen deltävling 1...

ÄNTLIGEN !
 
Så vi har längtat ! Har vi längtat mest efter :
a) dålig musik
b) bra musik
c) Edward Bloom
d) känslan över hur upprörd man blir av röstningsresultatet
e) Idas lajvblogg
f) all of the amove
 
Jag lajvbloggar inte i realtid - men ändå i realtid eftersom SVT har något så fantastiskt som SVT PLAY. Då kan man se live fast i efterhand. Som värsta tidsmaskinen ! TV-licens rockar stenfett. Även fast det inte finns längre. 
 
Jag befinner mig i Rybaks förlorade land; Norge, jordens sämsta land på Eurovision med undantag för redan nämnd vitryske pojke. Här vet man inte hur man prioriterar så man placerar mig på bankett. Därav min sena lajvblogg.
 
 
 
Som vanligt börjas hela sändningen med en påminnelse över hur låga poäng vi fick av publiken ifjol i Eurovision. Och att en låt från Israel vann som ingen minns längre.
 
Oj..vem hör jag i början?
Den där rösten känner en mamma igen.
 
MUMSMUMS ! 
Inte en Mello utan mim Mums
 
 
Ojojojoj
 
Så ska ju programledar5na sjunga. Två av fyra programledarna är artister som yrke. De två andra komiker. Komikerna låter lite bättre än den ena artisten...
Saade... du är söt som socker...ialalfall !
 
 
Oj avd det glittrar. Och halvnakna damer som snurrar runt. Göteborg is on fire !
 
Vackert gäng !
Men det känns som många programledare. Nu har Marika (precis som jag precis gjorde) förminskat Eric Saade till en yta... även om det är en mumsig yta.
 
 Lite söta skämt så här i början och Saade fnittrar lite gulligt.
Manus i år är genomläst av Edward af Sillen. Bara så att någon skrattar. Och inte bara jag och Eric Saade.
 
VAAAA ! Man kan inte SMS-rösta i år ! Första skandalen ! Vart är världen på väg ? Detta jävla landet. Snart säger de att det itne finns någon dirigent längre i Mello heller !
 
Melodi nummer 1 i Melfest deltävling 1
Nano känner sig uppskattad. Mello är fantastisk ! Jag känner mig också uppskattad. Så mycket kärlek ! Så mycket hat ! Alla ligger med alla ! Kan man annat än älska det ?
Nu ska Nano sjunga från hjärtat, till skillnad från de polska bidragen som brukar sjunga från bysten....med bysten
Nanos nya låt börjar likadant som Nanos gamla låt.
Mini-Nano på scen. Undrar om Mini-Nano får vara med i stora Eurovision.
Nano har återvunnit kören från hans gamla Mello-låt. Återvinning är ju bra ! Sparar på miljön ! Plus för det.
 
 Nanos bidrag ovan.
Inte övertygad att det här är den bästa av återvinning dock
 
Melodi nummer 2
 
 
Marika insinuerar att det är drama med tonårsbarn. Jag kan avslöja att har man en X som varit dramaqueen sedan fosterstadiet så 'är det drama när barnet är 1,2,3,,5,6,7,8 o.s.v.
 
No Drama ska de sjunga.
Unga damer som visar magarna och har coola färger. De dansar i osynk. De sjunger i hyfsad osynk. De ska fixa alla drama. Good luck säger jag.
Och där kom lite Ace Wilder in och lite "skvallerbyttabingbång"-feeling.De har en signatur-dans.
Jag gillar inte signaturdanser. Jag har en tendes att slita korsband när jag dansar signaturdanser. 
Nu poserar de lite sött.
 
Undrar medan de skvallerbyttabingbångar hur många gånger i årets tävling vi komemr höra efternamnet "Deb". Om man tittar på Mellostatistik så gissar jag att "Deb" är Sveriges vanligaste efternamn.
 
Nästa tack !
 
Melodi nummer 3
Eric Saade känns inte heeelt naturlig i programledarrollen. Och vi fortsätter med att objektifiera männen. Trevligt anser jag ! Fortsätt med objetifiering av alla män. Tack
Nämen... tre av tre låtar där namnet "Deb" nämns...
 
Nu ska Wickan visa sig jättemycket. Frågan är nu om Wickan blir det första nakenbidraget ever...
Tänk...om Naken-Janne hade varit med i Mello ? JAAAA ! Kan vi slänga in Naken-Janne som ett wildcard i Mello ! Hade varit grymt !
 
 
Alltså man lär sig så mycket av Mello. Medan Wickan sjunger oerhört fint, glittrar och är vacker så läser jag att Naken-Janne numera är sd-politiker.
Då kan ju Naken-Janne bilda band med Jimmie och ställa upp 2020. Åååååh ser redan fram emot Mello 2020 !!!!
 
Wickan gjorde det klanderfritt. Jag är ju ingen balad-brud men det här var bra !
 
Melodi nummer 4
Okej....nu är "G:son" tillsammans med "Deb" Sveriges vanligaste efternamn enligt Mello-statistik.
 
Detta är en ny konstellation som jag inte känner till sedan innan. De ska göra det fett och det har mycket vibe. Säger de själva.  De är eldiga. Coolt. Sluta snacka börja sjunga.
Anis sitter i en Army of Lovers stol emd vingar. Ojojojojojojojojojojojojojojoj
Här skakas det. Mysiga vibes.
Fan, jag skrev samma sak som de sa. Okej Artisterna-Ida 1-0

Detta är en låttext som jag kommer skrika i min röda Fiat 500 på väg till Ullared Typsik sådan genre-låt. Släcka bräder sjunger de !
Undrar vad som hände med Brandsta Citysläckers... Tänk om dehade kommit in mitt i låten ! Vilken grym pitch!
"KOOOOM IGEN SVERIGE ! - alltså minus när man skriker mitt i låten. 
Men sköna vibes !

Fan...skrev det igen. Artister - Ida 2-0

 
Melodi nummer 5
Alltså...det är plus bara att vara Arja. Det är även plus att bryta på finska.
 
Arja ska sjunga om att vi ska hand om jorden i jordens mest miljöiovänliga event med tre miljarder lastbilar som fraktar Christers garderob över hela Sverige för att hela Sverige måste få en deltävling. 
Obskyra stränginstrument är plus. Ojoj mycket plus nu.
Ser jag en Carola-fläkt i kläderna ?
JAAA !
Så mycket Mello-plus nu så jag typ döööör.
Blir det tonartshöjning nu så röstar jag på Arja for schlager-president.
Arja är så glad trots att vi inte har någon jord kvar. Hon ler genom hav och land. Alltså... Arja...skratta inte under vattnet. Då drunknar du. Jag vet. Har försökt flera gånger.
 
Melodinummer 6
Mohombi är tydligen superduperduktig och har vunnit Spotify och Grammisar och grejor. Nu ska han vinna Mello. Jaja... vinna American Billboard är lättare än Mello. Just sayinn´
 
Efter Arja sjungt att vi ska vara snälla om jorden så berättar Mohombi att han flugit hela jorden runt flera gånger. Snyggt tajmat SVT ! Bra tänkt bra tänkt
 
 Mohobi har snott Mumsmums streckgubbe men gjort det till en snygg kvinna som han vill ragga upp genom att säga "Hello" ca 354 gånger. Som en sådan där tjej som du eventuellt vill ragga upp så råder jag Mohombi att säga något mer än "hello". Kan bli lite tjatigt..
 
Satan... strömmen till datron tog slut. Sprang hysteriskt genom hotellrummet för att hitta laddsladden. Slog örat i sänglampan. Nu är örat dubbelt så stort. Krävs lite uppoffringar för lajvbloggande. Det är det värt.

Oerhört snygg produktion men ja lite för "hello" för mig
 
Melodi nummer 7
Anna Bergendahl. Jag erkänner att jag ville skicka Manboy till Eurovision. Anna behöver revanschera sig i mitt hjärta. Anna säger hon är modig. Vet du Anna - jag håller med !
Anna har årets första sparkdräkt !!!

Så skönt att höra att Anna inte återvinner sig själv. Det här är Anna 2.0. 
Grymt scen. Jag gillar detta . Snyggt med lite skog och grejer. Hon står i skogen och sjunger om ashes to ashes året efter Sveriges största skogsbränder. Tajming är årets ledord...
 
 Alltså... det gillar jag ! 
 
Okej...det var alla... Det var väl en ganska bra första runda tycker jag.
Veckan Tema är miljö:
Nano återvinner sig själv
High 15 kör lite Trumpstuk och säger att sluta dramatisera
Wickan står mitt i översvämningen när isarna har smällt. (det regnar i hennes bidrag)
Anis och vad-de-nu-hette sjunger om bränderna
Arja säger att det ska sluta brinna
Mohombi är den som startat alla brädner genom att flyga
Anna står i skogen från ifjol som nu brunnit ner.
 
Nano kommer vidare på gamla meriter.
Wickan går vidare för hon sjunger oklanderligt.
Anis är lite Panetoz så de går vidare
Mohombi får stöd av alla som gillar att flyga
Anna går vidare för att hon är bäst.
 
Nu går Kodjo genom hela Green Room och han har för fan snott mitt miljöskämt !! Alltså... om jag inte visste att jag liveblogar efter han sagt det hade jag anklagat dem för plagiat.
 
 
Vidare är:
Anna (told ya)
Mohombi (Trump har röstat satans mycket)
Wickanb (told ya)
Nano (told ya)
Bränderna (told ya)


Fem av fem. Vem är Mello-expert sa ni ?
Fattar dock inte varför Drama-tjejerna kom före Arja. No-no-no-no
 
Nu väntar vi på mellanakten.
HAHAHAHAHA ! Sarah Dawn gör Netta förra årets vinnare. Men bättre.
Och Saade i sparkdräkt. Detta är lördagsunderhållning när den är som bäst. Jag menar Eric Saade i sparkdräkt som dansar fågeldansen. Kan det bli bättre ?!?
Allt vad vi önskat oss !

Nu blir Saade transperson i fjädrar och sparkdräkt. När vi inte trodde detta kunde bli bättre ! Tänk...vi visste inte att det här är precis vad som saknats i våra liv. Grym mellanakt ! Snyggt jobbat för våra nya- skattelicenspengar !
 
Men programledarna skulle behöva öva lite kondition. De verkar helt slut efter ha dansat omkring i sparkdräkter i två minuter.... skrämmande utveckling. Vart är det här jävla landet på väg.
 
Direkt till final
Wickan !
Så ska Wickan sjunga igen. Undrar om det kommer börja regna igen. Tycker det är lite fel för det känns som det snöar an himla massa just nu snarare än regn.
Det är ett snyggt nummer. Men som sagt - är ingen balad-tjej. Men hade ju inte skämts om vi skickat 
 
7 miljoner har vi röstat... inte jag. Jag är i Norge. Faktiskt ungefär lika många som röstade i riksdagsvalet. Give or take någon miljon. 

Sluta snacka. Jag struntar i att publiken är bra på att göra vad de säger till dem att göra.
 
Till Andra Chansen
Nano 
och
Anna 

Nääää tyckte Anna skulle gå direkt till final. Nåja...

Jag kan faktiskt inte gissa om det blir Mohombi ellerde där bränderna.

Till final:
Mohombi
 
Seriöst... nej...nej..nej... tråkigt !
 
Tyckte inte det var så kul. Nu vill Mohombi skrika lite till publiken och två med Sveriges vanligaste efternamn ska intervjuas: Deb och G:son. Det var nog jordens sämsta intervju.
 
HelloHelloHelloHelloHelloHelloHelloHelloHelloHelloHelloHello
HelloHelloHelloHelloHelloHelloHelloHelloHelloHelloHelloHello
HelloHelloHelloHelloHelloHelloHelloHelloHelloHelloHelloHello
 HelloHelloHelloHelloHelloHelloHelloHelloHelloHelloHelloHello
HelloHelloHelloHelloHelloHelloHelloHelloHelloHelloHelloHello
HelloHelloHelloHelloHelloHelloHelloHelloHelloHelloHelloHello
HelloHelloHelloHelloHelloHelloHelloHelloHelloHelloHelloHello
HelloHelloHelloHelloHelloHelloHelloHelloHelloHelloHelloHello
HelloHelloHelloHelloHelloHelloHelloHelloHelloHelloHelloHello
 
Så... nu kan vi den låten.
 
Nu har jag förlöst den första Lajvmellobloggen. Ett norskfött barn. Med lusekofte. Hoppas ni haft lika kul som jag. 
Nästa vecka förlöser jag Mellobarnet i Lund. Veckan därefter i Ungern.
Jag lovar fiska röster vart jag än går.
 
Ni andra ha en trevlig vecka. I love you ! Tack å hej leverpastej
 
 

Kommentarer :

#1: Rebecca

Jag är glad att din blogg är tillbaka!

Svar: 😘
Ida in da world

skriven

Kommentera inlägget här :