...veckans spaning

Vilken vecka vi har haft.

Jag har åkt till Uppsala och träffat folk.
Hade vägarna förbi mina gamla hoods i Sumpan. Det är spännande att ha vägarna förbi gamla hoods som man inte besök på länge. När man bor på en plats så utvecklas man med platsen, är man inte där känns det som om platsen utvecklas och man själv har stått stilla. Det är ungefär samma som med personer man känner. Människor man träffas ofta utvecklas man tillsammans med, människor man bara har sporadisk kontakt utvecklas ensamma. Det är alltid kul att träffa människor från skoltiden som har blivit jättegamla medan man själv inte åldrats en dag.
Sumpan såg fint ut, tvärbana och grejer.
Jag tyckte om att bo i Sumpan, lagom när Stockholm city, bra utbud av restauranger och faktiskt lite småstads-feeling. Har bara goda minnen av de tre år jag bodde där.
 
Jag har under helgens arbete kommit på varför jag bloggar mer pandemisk än pre-pandemi; därför så mycket av min hjärnas energi går att brainstorma gympa. Jag är ju besatt av organisation och den rollen vi har i Gymnastikförbundets tävlingskommittee handlar till 90% om planering framåt. Det ger mig extremt mycket att jag har fått äran att vara en del av detta arbete, jag känner att jag är i mitt esse och att min fanatism för insitutioner och organisation verkligen gör nytta.
 
Oavsett så har jag ändå hunnit göra två lite korta spaningar under helgen.
 

 
 
Jag måste sälja min klänning. Jag tar en bild på väggen och lägger upp. Det blir bra. KOM OCH KÖP KONSERVERAD GRÖT!
 
 
 
 

 
Kom och hyr mitt fina hus. Det är stort. Massor av kvadratfot stort.
 
 
En fot är 30,48 cm. Det innebär att en kvadratfot måste vara 0,09 kvadradmeter vilket innebär att 137 kvadratfot är ca 13 kvm. Himla litet hus. Varje rum är 2 kvm. Undrar om det är lagligt ens...
 
 

Kommentera inlägget här :