..avbilda rumpan...

Jag älskar gå på museum
Tycker det är kul att använda så många sinnen som möjligt när jag vill ta in saker. Blir lättare i min adhd-hjärna att fokusera om många sinnen får jobba samtidigt.


Som att jag spelade Hänga-Gubbe under hela högstadiets NO-lektioner och ändå hade 5or i alla NO-ämnen. Saker sätter sig även om jag ser ofokuserad ut. 
Så museum är min kopp te.
Ett av mina absoluta favoritmuseum är Hasse & Tage-museumet i Tomelilla. Det är världens minsta museum med ett av de största hjärtan som kan få plats på ett museum.

Att vara världens minsta museum i pandemi-tider är dock inte helt idealiskt. Det är nog ganska exakt världens sämsta idé att vara världens minsta museum. För att överleva har Hasse & Tages museum därför startat lite Fundraising (inte i Staffanstorp och Vellinge dock för där är allt tiggeri förbjudet).



Nu skriver jag inte enbart det här inlägget för att gynna Hasse & Tage museet. Utan främst för att jag själv skulle vilja starta en crowdfunding för att stötta den här fundraisingen. Sjukt meta.
För det sista sättet att stödja museumet:


Tänk att ställa ut sin rumpa på museum!
Vilken dröm!

Vilken rush det hade blivit till museumet om min rumpa hade varit på display. Win-win för alla. Snälla följare, ni har inte 25 000 över för en avbildning av min rumpa?
Frågar inte i Staffanstorps och Vellinge Kommun. 
🤪




Taggar: avbilda, fundraising, hasse, museum, rumpa, tage, tomelilla;

Kommentera inlägget här :