...att resa...

Återkommande tema i mitt liv.

Jag älskar att resa.
Jag blir egentligen bara nervös att packa. För det känns så onödigt, man behöver oftast mycket färre saker än man tror. 
Det gäller både fysiskt och mentalt resande. Ta inte med dig massor av saker i onödan när du ger dig ut på äventyr.
Resande handlar om att expandera levnadssfären och få se, lära och uppleva hela den kakan som kallas "livet'. 

För mig är det så viktigt att kunna säga: 

Jag ska leva varje dag ända tills den dag som jag dör.
Oavsett när den blir, för det är faktiskt något man inte helt kan råda över.

När jag är ute och reser med jobbet, gympan eller något annat uppdrag så försöker jag alltid ta tid att just expandera min livsfär. 
Se något nytt
Andas ny luft.
Prata ett annat språk.
Ta till sig av vardagen

Av allt resande som jag har gjort kan jag säga att man kan fylla sin livssfär med extra luft oavsett vart man åker. 


Jag var i Lausanne över helgen.
Jag hann med en lång promenad genom stan, äta crepes på en färgrik creperia i en gränd, beundra utsikten över Geneve sjön.

Samt...

*trumvirvel*

Åka skidor

För första gången typ någonsin.
Bucketlist (som inte finns men ändå) ✅️

Nu undrar ni såklart två saker:
1. Tyckte jag om det?
2. Är jag hel?

Svaren är givna:
1. Ja
2. Nej

Faktum är att trots inköp av snordyrt knäskydd så är det bara att konstatera att knä utan korsband håller inte för skidåkning. 
Det viker sig.
Så knäet är lite svullet idag men jag är rätt säkert på att inget gått sönder iallafall.

Så den här punkten på min lista har nu skapat ett nytt frågepaket i mitt liv.

A) Vill jag åka mer skidor?

B) Om ja; hur ska vi lösa knäet?
Om nej; hur ska du lösa så barnet ditt lär sig något som du ångrar att du aldrig lärde dig innan du började slita av dig alla korsband?

Med andra ord på en resa som var jobb-relaterad och innebar kurs och en helt sanslöst prov så hann jag alltså även med att se en ny stad och åka skidor.

Och på frågan om jag njöt av mina timmar i backen?

Ja, det gjorde jag.
För jag uppnådde iallafall det som vi alla vet är huvudsaken med allt resande:

Jag såg förbaskat cool ut medan vi gör saker.



Post-lajv-mellobloggen är för övrigt på gång.


Taggar: korsbandsskada, lausanne, leva, nybörjare, schweiz, skidåkning, utför;

Kommentera inlägget här :